Monday, August 6, 2007

ပညာေရးစနစ္တစ္ခုရဲ႕ ရည္႐ြယ္ခ်က္က လူတိုင္းဘြဲ႔ရၾကဖိုလား။

ဘယ္ေန႔ကလည္းေတာ႔ မမွတ္မိေတာ႔ပါ။ စာသင္ခန္းထဲမွာ ဆရာနဲ႔ စကားလက္ဆံုက်ေနရင္း ဆရာက သူတို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ပညာေရစနစ္အေၾကာင္း ေျပာျပခဲ့တယ္။ ဒီႏိုင္ငံမွာ အေျခခံပညာၿပီးသြားတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကို အဆင့္ျမင့္ပညာသင္ခြင့္ရွိတဲ့သူရယ္၊ အသက္ေမြးပညာသာသင္ခြင့္ရွိတဲ့သူရယ္ဆိုၿပီး ခြဲျခားလိုက္တယ္တဲ့။ အဲဒီလိုဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေမးၾကတာေပါ႔။ အသက္ေမြးပညာသာ သင္ခြင့္ရွိတဲသူေတြက တစ္သက္လံုး ဘြဲ႔မရႏိုင္ေတာ့ဘူးလားလို႔။ အဲဒီေတာ႔ ဆရာကေျပာတယ္...

ႏိုင္ငံတစ္ခုမွာ ဦးေဏွာက္နဲ႔ အလုပ္လုပ္မယ့္သူေတြတင္ လိုအပ္တာမဟုတ္ဘူး။ ေျခေတြလက္ေတြနဲ႔ အလုပ္လုပ္မယ့္သူေတြလည္း လိုတာပဲ။ ဘြဲ႔မရတာနဲ႔ လူရာမ၀င္ေတာ့တာမွ မဟုတ္တာ။ သူလုပ္ႏိုင္တာေတြ အမ်ားႀကီးရွိတာပဲ။ ၿပီးေတာ့ ဘယ္သူဟာ ဘယ္ပညာေရးနဲ႔ သင့္ေတာ္တယ္ ၊ဘယ္သူဟာ ဘယ္အသက္ေမြးမႈနဲ႔ သင့္ေတာ္တယ္ ဆိုတာကို အၾကမ္းသေဘာ ခြဲျခားေပးျခင္းကိုက အေျခခံပညာ စာစစ္အဖြဲ႔ ရဲ႕အေရးႀကီးတဲ့ အလုပ္တာ၀န္တစ္ခုပဲ။ ပညာေရး စနစ္ေကာင္းဆိုတာ လူတိုင္းကို ဘြဲ႔ရေအာင္ေလ့က်င့္ေပးဖို႔မွ မလိုတာ။ လူတိုင္းကို အသက္ေမြးႏိုင္ေအာင္၊ ပတ္၀န္းက်င္ကိုအက်ိဳးျပဳႏိုင္ေအာင္ ပညာေပးလိုက္ႏိုင္ရင္၊ အက်င့္စာရိတၱေကာင္းေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးႏိုင္ရင္ အဲဒီစနစ္ကို ပညာေရးစနစ္ေကာင္းလို႔ ေျပာရမွာေပါ႔တဲ့့။
ပညာေရးစနစ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သူ႔ရဲ႕အျမင္ေတြေျပာၿပီးေတာ့ ဆရာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေမးတယ္ မင္းတို႔ႏိုင္ငံမွာ လူတိုင္းဘြဲ႔ရဖို႔ လိုေနလို႔လား။ အားလံုးကိုဘြဲ႔ရပညာတတ္ေတြျဖစ္ေအာင္ အေျခခံပညာအဆင့္မွာ ဘယ္လိုေလ႔က်င့္ေပးလိုက္လဲတဲ့။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ႔ သူ႔အေမးေတြကို မေျဖပဲ ကိုယ္႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ပညာေရးစနစ္ဟာ ဆရာေျပာတဲ႔ ပညာေရးစနစ္ေကာင္း တစ္ခုရဲ႕ အဓိကရည္႐ြယ္ခ်က္ (၂) ခုကိုဘယ္ေလာက္ထိ ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္သလဲဆိုတာကိုပဲ စဥ္းစားေနမိတယ္။
(အသစ္ မေရးအားေသးလို႔ ႐ြက္၀ါ မွာတင္ၿပီးသားေလး ပဲျပန္တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။)

0 comments:

 

© 2007 IngridGrey By Arephyz