အၾကမ္းဖ်ဥ္းအားျဖင့္ ေဆြးေႏြးရလ်င္ ဤဘေလာက္တြင္ က်ယ္ျပန္႔ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား ရွိေနသည္။ ထိုအခါ ရည္ရြယ္ခ်က္အားလံုးကို ၿခံဳငံုမိရန္ အတန္ငယ္ ခဲယဥ္းေပမည္။
မည္သည့္ အရြယ္၊ မည္သို႔ေသာ လူငယ္မ်ားကို ဦးတည္သည္ဟု အတိအက် စဥ္းစား ႏိုင္လ်င္ ထည့္သြင္းေရးသားမည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားမွာ ပိုမိုတိက် ႏိုင္မည္။ ဥပမာ - အထက္တန္း ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ အရြယ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းမွာပင္ ဆက္လက္ ပညာသင္ၾကားလိုသည့္ ကေလးမ်ား အတြက္ လိုအပ္ခ်က္ ႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားထြက္ ပညာသင္ၾကားလိုသည့္ ကေလးမ်ား အတြက္ လိုအပ္ခ်က္ မတူညီႏိုင္ေပ။ အလားတူပင္ အစိုးရ အတန္းေက်ာင္းမ်ား ( မူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္း ) ရွိကေလးမ်ား ႏွင့္ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ား ( ဥပမာ - ILBC, International School Yangon, Diplomatic School ) ရွိကေလးမ်ား လိုအပ္ခ်က္ မတူညီႏိုင္။ တဖန္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔၏ ဦးတည္အုပ္စု (target group) မွာ မူ၀ါဒခ်မွတ္သူမ်ား၊ သုေတသနျပဳသူမ်ား ဆိုလ်င္ ပါ၀င္ရမည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားမွာ ကြာျခားေပလိမ့္မည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဦးတည္အုပ္စု (target group) ကို ေရြးခ်ယ္ျခင္း၊ ထိုဦးတည္ အုပ္စုအေနျဖင့္ အင္တာနက္ အသံုးျပဳမႈ ရွိမရွိဆန္းစစ္ျခင္း၊ ထိုဦးတည္အုပ္စု၏ လတ္တေလာ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကိုေလ့လာျခင္း၊ ဘေလာက္ဂါမ်ားတြင္ ရွိေသာ (ဘေလာက္ဂါမ်ား ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ေရးႏိုင္ေသာ) အေၾကာင္းအရာ၊ က႑မ်ားကို သံုးသပ္ျခင္း တို႔ကိုျပဳလုပ္သင့္သည္ဟု ယူဆသည္။
ပညာေရး က႑မ်ား ခြဲျခားရာတြင္ ကြ်ႏ္ုပ္ဥာဏ္မီသေလာက္ လူၿပိန္းအေတြးျဖင့္ ေအာက္ပါအတိုင္း ပိုင္းျခားမိသည္။ ပညာေရး ဆိုင္ရာ ကြ်မ္းက်င္သူမ်ား အေနျဖင့္မူ ပိုမို စနစ္က်ေသာ က႑ခြဲျခားမႈမ်ားကို လမ္းျပႏိုင္မည္ဟု ယံုၾကည္သည္။
(က) အဆင့္အလိုက္
ထို႔ေၾကာင့္ ဦးတည္အုပ္စု (target group) ကို ေရြးခ်ယ္ျခင္း၊ ထိုဦးတည္ အုပ္စုအေနျဖင့္ အင္တာနက္ အသံုးျပဳမႈ ရွိမရွိဆန္းစစ္ျခင္း၊ ထိုဦးတည္အုပ္စု၏ လတ္တေလာ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကိုေလ့လာျခင္း၊ ဘေလာက္ဂါမ်ားတြင္ ရွိေသာ (ဘေလာက္ဂါမ်ား ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ေရးႏိုင္ေသာ) အေၾကာင္းအရာ၊ က႑မ်ားကို သံုးသပ္ျခင္း တို႔ကိုျပဳလုပ္သင့္သည္ဟု ယူဆသည္။
ပညာေရး က႑မ်ား ခြဲျခားရာတြင္ ကြ်ႏ္ုပ္ဥာဏ္မီသေလာက္ လူၿပိန္းအေတြးျဖင့္ ေအာက္ပါအတိုင္း ပိုင္းျခားမိသည္။ ပညာေရး ဆိုင္ရာ ကြ်မ္းက်င္သူမ်ား အေနျဖင့္မူ ပိုမို စနစ္က်ေသာ က႑ခြဲျခားမႈမ်ားကို လမ္းျပႏိုင္မည္ဟု ယံုၾကည္သည္။
(က) အဆင့္အလိုက္
- အေျခခံပညာေရး (မူလတန္း မွ အထက္တန္း အထိ)
- အဆင့္ျမင့္ပညာေရး (ေကာလိပ္၊ ဘက္ခ်္လာဘြဲ႔၊ မာစတာဘြဲ႔၊ ပါရဂူဘြဲ႔မ်ား အထိ)
- ျပည္တြင္း
- ျပည္ပ
- အစိုးရ
- ပုဂၢလိက
- အစိုးရမဟုတ္ေသာအဖြဲ႔
- အစိုးရ ပညာသင္ဆုမ်ား
- အစိုးရ ေထာက္ပံ့ေၾကးမ်ား
- ႏိုင္ငံတကာ ပညာသင္ဆုမ်ား
- ႏိုင္ငံတကာ ေထာက္ပံ့ေၾကးမ်ား
- တစ္ဦးခ်င္း အလွဴရွင္မ်ား
- ပညာေရး ဆိုင္ရာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား
- ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၏ ကိုယ္ေတြ႔မ်ား
- ပညာေရး သုေတသန
- မူ၀ါဒ ႏွင့္
- စနစ္
2 comments:
ကိုရဲမြန္ေရးထားတဲ့ အခ်က္အလက္က ပိုတိက် ျပည့္စံုတယ္ ထင္ပါတယ္ ။ က်မ သူ ့အခ်က္အလက္ေတြကို ရည္ရြယ္ခ်က္ အပိုင္းေတြအျဖစ္ ျပန္ ေျပာင္းလိုက္ပါမယ္ ။
သေဘာမတူတာရွိခဲ့ရင္ ေထာက္ျပၾကပါဦး ။
Good for people to know.
Post a Comment