Wednesday, January 28, 2009

သူတို႔တြက္ အနာဂတ္ေကာင္းကင္

(ေရးသားသူ - S.S.)

(၁)
“သူ႔ကို အစိုးရပညာေရးထဲ စာရင္း၀င္ေအာင္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းပညာေရးမွာပဲ စာရင္းသြင္းထားလိုက္တယ္ေလ ။ တကယ္တက္တာကေတာ့ ပုဂၢလိက (private) လာဖြင့္ေနတဲ႔ အဂၤလိပ္လိုသင္တဲ့ နိုင္ငံျခားေက်ာင္းတခုမွာ ။ ခုဆို သူ႔အေမထက္ေတာင္ သူက အဂၤလိပ္လို သြက္ေနေသးတယ္ ။”

ကဗ်ာေတြကို အဂၤလိပ္လို ဆိုေနတဲ့ ၄ နွစ္အရြယ္ တူမေလးအေၾကာင္း ကြ်န္မရဲ႕ အကို၀မ္းကြဲက ခုလိုေျပာျပပါတယ္ ။

“ျမန္မာျပည္ ပညာေရးက အရမ္းဆိုးရြားေနျပီေလ ။ အစိုးရေက်ာင္းမွာထားလည္း ဘာမွ ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ဘူး ။ ဒါေၾကာင့္ ပိုက္ဆံကုန္ခံျပီး ခုလို နိုင္ငံျခားက သင္ရိုးညႊန္းတန္းကို သံုးျပီး ပုဂၢလိက (private) ဖြင့္ထားတဲ့ ေက်ာင္းမွာ ထားရတာ” လို႔ အကိုက ဆက္ေျပာပါတယ္ ။ ဒါနဲ႔ အဲဒီေက်ာင္းမွာ ဘယ္လိုဆရာ ဆရာမေတြသင္လဲဆိုေတာ့ သူ ေသခ်ာမသိ ၊ ဘယ္လိုသင္ရိုးညႊန္းတန္းကို လိုက္လဲဆိုေတာ့လဲ ေသခ်ာမသိ ။ သူ႔အတြက္ေတာ့ သူ႔သမီးဟာ အဂၤလိပ္လို ေျပာရဲဆိုရဲ သြက္လက္လာတာကိုပဲ အလြန္၀မ္းသာေနတဲ့ပံု ။

လက္ရွိ ျမန္မာနိုင္ငံကရတဲ့ ဘြဲ႔လက္မွတ္တခုရဲ႕ အသံုး၀င္မႈ ၊ နိုင္ငံတကာမွာ ၀င္ဆန္႔နိုင္မႈတို႔ေပၚ မူတည္ျပီး ျမန္မာျပည္သူေတြရဲ႕ ျမန္မာျပည္ပညာေရးအေပၚထားရွိတဲ့ အျမင္ေတြ ေျပာင္းလဲလာၾကပါတယ္ ။ သူတို႔ကေလးေတြ ကမာၻမွာ အမ်ားနည္းတူ တိုး၀င္နိုင္ဖို႔အတြက္ ျမန္မာအစိုးရက ခ်မွတ္ေပးထားတဲ့ ပညာေရးဟာ မလံုေလာက္ေတာ့ဖူးလို႔ သူတို႔ ထင္လာၾကဟန္ တူပါတယ္ ။ အကို၀မ္းကြဲလိုပဲ ကြ်န္မသိတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္က မိသားစုေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ သူတို႔ကေလးေတြကို ပုဂၢလိက (private) ဖြင့္လွစ္ထားတဲ့ေက်ာင္းေတြမွာ ထားလာၾကတာ ေတြ႔ရပါတယ္ ။

၁၉၉၀ ခုနွစ္ ေနာက္ပိုင္းကာလမ်ားမွာ စေပၚေပါက္လာခဲ့တဲ႔ ျမန္မာနိုင္ငံရွိ ပုဂၢလိက ပညာေရး က႑ (Private Education Sector) ေအာက္က ေက်ာင္းေတြကို ေယဘူယ်အားျဖင့္ သံုးမိ်ဳးေလာက္ ခြဲနိုင္ပါတယ္ ။ [1]

(၁) မူလတန္း အလယ္တန္းနဲ႕ အထက္တန္းဆင့္ ျဖည့္စြက္ေထာက္ကူ ေက်ာင္းမ်ား (Primary and Secondary Supplementary Schools)
(၂) ႏိုင္ငံတကာ ေက်ာင္းမ်ား (International Schools)
(၃) ေကာလိပ္ အႀကိဳ သင္တန္းမ်ား ႏွင့္ အဆင့္ျမင့္ ပညာေရး (Pre-collegiate programs and higher education)

ႏိုင္ငံတကာ ေက်ာင္းေတြ (International Schools) ဟာ သူတို႔ ဖြင့္လွစ္ထားတဲ့ နိုင္ငံမွာရွိတဲ႔ တျခားေက်ာင္းေတြထက္ အျမဲ ေက်ာင္းစရိတ္မ်ားတဲ့အတြက္ ၊ ျမန္မာျပည္မွာ ၀င္ေငြေကာင္းေကာင္းနဲ႔ လာေရာက္အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ နိုင္ငံျခားသားမ်ား (expatriates) အျပင္ ၊ ေငြေၾကးတတ္နိုင္တဲ႔ ျမန္မာနိုင္ငံကလူေတြရဲ႔ သားသမီးေတြပဲ တက္ေရာက္နိုင္ပါတယ္ ။ နိုင္ငံတိုင္းမွာ ႏိုင္ငံတကာ ေက်ာင္းမ်ား (International Schools) ဆိုတာေတြမွာ တက္ၾကသူေတြဟာ အမ်ားအားျဖင့္ အဲဒီနိုင္ငံမွာ ေခတၱအလုပ္ေၾကာင့္ ေရာက္ရွိေနတဲ႔ နိုင္ငံျခားသား (expatriates) ေတြရဲ႔ သားသမီးေတြ မ်ားၾကပါတယ္ ။ ဥပမာ - ကေနဒါနိုင္ငံကေန အာရွနိုင္ငံတနိုင္ငံမွာ အလုပ္လာလုပ္သူဟာ သူ႔သားသမီးေတြကို ကေနဒါ သင္ရိုးညႊန္းတန္းကိုလိုက္တဲ့ Canadian International School လိုမိ်ဳးမွာ ထားေလ့ရွိပါတယ္ ။ ဒါမွ သူတို႔သားသမီးေတြ ကေနဒါနိုင္ငံကို ျပန္ရင္ အဲဒီနိုင္ငံမွာ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အတန္းေတြကို ခ်က္ခ်င္း၀င္နိုင္ခြင့္ရွိမယ္ ။ တခ်ိဳ႔ ႏိုင္ငံတကာ ေက်ာင္းေတြ (International Schools) က်ေတာ့လည္း နိုင္ငံတခုစီအတြက္ သီးသန္႔မဟုတ္ဘဲ နိုင္ငံတကာမွာ ၀င္ဆန္႔နိုင္မယ့္ ပညာေရးမိ်ဳးကို သင္ၾကပါတယ္ ။ အဲလိုေက်ာင္းေတြမွာေတာ့ လာတက္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႔ လူမိ်ဳးေပါင္း (nationality) ပိုစံုပါတယ္ ။

အဲလိုေက်ာင္းေတြ တက္ေနတဲ႔ေက်ာင္းသားေတြတြက္ တျခားနိုင္ငံကို ေျပာင္းေရႊ႔တဲ့အခါ သူတို႔ေနာက္ဆံုးတက္ခဲ့တဲ့ ပညာေရးအဆင့္ကို အသိအမွတ္ျပဳခံရဖို႔ အေရးၾကီးပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ အဲလိုေက်ာင္းေတြဟာ သူတို႔ေက်ာင္းရဲ႔ သင္ၾကားေရးစနစ္ ၊ သင္ရိုးညႊန္းတန္း ၊ ဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ အရည္အခ်င္းေတြကို အတိုင္းအတာတခုအထိ အဆင့္အတန္းရွိေအာင္ ထားေလ႔ရွိပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ International School လို႔နာမည္ခံထားတဲ့ ေက်ာင္းတိုင္းဟာ အေပၚက ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ တျခားနိုင္ငံေတြက ႏိုင္ငံတကာ ေက်ာင္းမ်ား (International Schools) ေတြလို အဆင့္အတန္းမိ်ဳး ရွိခ်င္မွရွိၾကတာမိ်ဳးကိုေတာ့ သတိခ်ပ္သင့္ပါတယ္ ။

ေကာလိပ္ အႀကိဳ သင္တန္းမ်ား ႏွင့္ အဆင့္ျမင့္ ပညာေရး (Pre-collegiate programs and higher education) အတြက္ ဖြင့္လွစ္ထားတဲ့ေက်ာင္းေတြဟာ ျမန္မာနိုင္ငံမွ အထက္တန္းေက်ာင္းေအာင္အျပီး တျခားမွာဆက္လက္တက္ဖို႔ ရည္ရြယ္တဲ႔လူငယ္ေတြ (ဥပမာ - စကၤာပူနိုင္ငံမွာ ေပၚလီ (polytechnic) ၊ တျခားနိုင္ငံေတြမွာ ေကာလိပ္ (college) လိုမိ်ဳးေတြ) ၊ ဒါမွမဟုတ္ နိုင္ငံျခား တကၠသိုလ္တခုနဲ႔ခ်ိတ္ဆက္ျပီး (affiliated) အဲဒီ တကၠသိုလ္ ဘြဲ႔လက္မွတ္ရနိုင္တဲ႔ ျမန္မာျပည္မွာဖြင့္ထားတဲ့ သင္တန္းေက်ာင္းေတြမွာ တက္မယ့္လူေတြအတြက္ ျဖစ္ပါတယ္ ။

မူလတန္း အလယ္တန္းနဲ႕ အထက္တန္းဆင့္ ျဖည့္စြက္ေထာက္ကူ ေက်ာင္းေတြ (Primary and Secondary Supplementary Schools) ကေတာ့ ခုေနာက္ပိုင္း ျမန္မာျပည္မွာ သိသိသာသာမ်ားျပားလာပါတယ္ ။ အဲဒီေက်ာင္းေတြဟာ သူငယ္တန္းလို (elementary level) ကစျပီး အဆင့္ဆင့္ရွိတဲ့ International School ရဲ႕ ေက်ာင္းစားရိတ္ ေငြေၾကးပမာဏကို မတက္နိုင္သူေတြအတြက္ ေပၚေပါက္လာရသလိုပါပဲ ။ အဲလိုေက်ာင္းေတြဟာ ၁၉၉၀ ခုနွစ္ေက်ာ္ ကာလတုန္းကေတာ့ အစိုးရေက်ာင္းေတြရဲ႕ ပညာေရးကို ျဖည့္စြက္တ့ဲသေဘာ (supplementary) အေနနဲ႔ အစိုးရေက်ာင္းခ်ိန္ေတြအျပီး ညေနပိုင္းေတြ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြမွာ သင္ေလ့ရွိပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ ျဖည့္စြက္အေထာက္ကူအျဖစ္ supplementary လို႔ ေခၚေ၀ၚခဲ့ပါတယ္ ။ ခုခ်ိန္မွာေတာ့ အထက္မွာေဖာ္ျပခဲ့သလို မိဘေတြဟာ သူတို႔သားသမီးေတြအတြက္ အစိုးေက်ာင္းကိုအားကိုးတာထက္ ၊ supplementary schools ေတြကိုပဲ မူလတန္း ၊ အလယ္တန္း နဲ႔ အထက္တန္းပညာေရးမွာ အဓိကပညာေရးအေနနဲ႔ အခ်ိန္ျပည့္ထားျပီး အားကိုးလာတာ ျမင္ရပါတယ္ ။

(၂)
မူလတန္း အလယ္တန္းနဲ႕ အထက္တန္းဆင့္ ျဖည့္စြက္ေထာက္ကူ ေက်ာင္းေတြ (Primary and Secondary Supplementary Schools) နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး လက္လွမ္းမွီသေလာက္ ေတြ႔ရွိခဲ့တာေတြအေပၚ အေျခခံျပီး ေအာက္ပါအတုိင္း သံုးသပ္မိပါတယ္ ။

မူလတန္း အလယ္တန္းနဲ႕ အထက္တန္းဆင့္ ေတြဟာ ေက်ာင္းသားတေယာက္္တြက္ အုတ္ျမစ္ခ်ခါစ အစပိုင္းပညာေရးျဖစ္တာအျပင္ ၊ အျခားသမားရိုးက် သတ္မွတ္အကဲျဖတ္ထားေလ့ရွိေသာ ေပတံမ်ားျဖစ္တဲ့ (external assessment factors) နိုင္ငံျခား ၀င္ခြင့္စာေမးပြဲေတြ ၊ ဘြဲ႔လက္မွတ္ စသည္တို႔နဲ႔ သံုးသပ္မရတဲ႔အတြက္ အဲဒီအဆင့္ေတြကို ပို႔ခ်ေပးေနတဲ႔ ေက်ာင္းရဲ႕ ၾကီးၾကပ္မႈ နဲ႔ အဲဒီနိုင္ငံ အစိုးရရဲ႕ ပညာေရး၀န္ၾကီးဌာနမွ ၾကီးၾကပ္မႈေပၚမွာ အရမ္းမူတည္ပါတယ္ ။

အဲလို ေက်ာင္းေတြစေပၚေပါက္တုန္းက အဲဒီေက်ာင္းေတြမွာ သင္နိုင္တဲ့ ဘာသာရပ္ေတြကို ျမန္မာနိုင္ငံရွိ ပညာေရး၀န္ၾကီးဌာနက ခ်မွတ္ခဲ့ပါတယ္ ။ သူတို႔စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းနဲ႔ မညီဘူးလို႔ ထင္ရတဲ႔ ေက်ာင္းတခ်ိဳ႕ကိုလည္း ပိတ္ပင္ခဲ့တာေတြ ရွိပါတယ္ ။ သို႔ေသာ္ အစိုးရေက်ာင္းေတြမွာေတာင္ ေသခ်ာ အဆင့္ရွိတဲ႔ပညာေရးကို မေပးနိုင္တဲ့ နိုင္ငံမွာ အဲဒီအစိုးရခ်မွတ္ထားတဲ့ စည္းကမ္းခ်က္ေတြဟာ ဘယ္ေလာက္တန္ဖိုးရွိနိုင္မလဲဆိုတာ ေမးခြန္းထုတ္စရာပါပဲ ။ ဒါ့အျပင္ ခုေနာက္ပိုင္းမွာဆိုရင္ အဲလို စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြေတာင္ မရွိသလိုျဖစ္လာတဲ့အေျခအေနမွာ ဒီ ပုဂၢလိက (private) ေက်ာင္းေတြရဲ႕ သင္ၾကားေရးအဆင့္ကို ၾကီးၾကပ္မယ့္သူ ၊ အဲဒီေက်ာင္းေတြက ဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ အရည္အခ်င္းကို စစ္ေဆးနိုင္မယ့္သူ ၊ ဘယ္လို သင္ရိုးညႊန္းတန္းကို လုိက္နာေနသလဲဆိုတာ ထိန္းကြပ္နိုင္မယ့္သူ မရွိဘူးလို႔ ဆိုနိုင္သေလာက္ပါပဲ ။

အဲဒီေက်ာင္းေတြမွာ သင္ၾကားတဲ့ နိုင္ငံျခားသား ဆရာ ဆရာမမ်ားဟာ တခ်ိဳ႕ က အေနာက္တိုင္း တိုင္းျပည္ေတြက ျဖစ္သလို ၊ တခ်ိဳ႕ကလည္း ျမန္မာျပည္ထက္ တိုးတက္ေနတဲ႔ အေရွ႔တိုင္း တိုင္းျပည္ေတြက ျဖစ္ပါတယ္ ။ အဲဒီေက်ာင္းေတြဟာ နာမည္ရွိတာေပၚ မူတည္ျပီး ေက်ာင္းလခႏႈန္းေတြ ယူေလ႔ရွိၾကတယ္ ။ မိဘအမ်ားစုကေတာ့ သူတို႔ ေငြေၾကးအရ တတ္နိုင္သေလာက္ရွိတဲ႔ ေက်ာင္းေတြကို ေရြးေလ့ရွိၾကပါတယ္ ။
သူတို႔အတြက္ အစိုးရေက်ာင္းထက္စာရင္ အဂၤလိပ္လိုသင္ နိုင္ငံျခားသင္ရိုးညႊန္းတန္းကို လိုက္ေနတယ္ဆိုတဲ့ ေက်ာင္းကေတာ့ ဘယ္ေက်ာင္းမဆို သာလြန္မယ္လို႔ ထင္ျမင္ယူဆေကာင္း ယူဆေနပါလိမ့္မယ္ ။ နိုင္ငံတကာပညာေရးပိုင္းကို ေသခ်ာ မေလ့လာထားတဲ့ မိဘမ်ားအေနနဲ႔ကေတာ့ သူတို႔သားသမီးေတြ ႏိုင္ငံတကာ ဘာသာစကား (international language) တခုျဖစ္တဲ့ အဂၤလိပ္လို သံုးႏႈန္းေနနိုင္တာ ၊ ဖတ္လာနိုင္တာကိုပဲ ေကာင္းလွျပီလို႔ ခံယူခ်င္ ခံယူၾကပါလိမ့္မယ္ ။ ဒါေပမယ့္ အဂၤလိပ္စကားဆိုတဲ့ ဘာသာစကားတခုကို ကြ်မ္းက်င္တာနဲ႔ပဲ ဒီကေလးေတြ ပညာေရးအနာဂတ္ဟာ ေကာင္းျပီလို႔ ဆိုနိုင္ပါသလား ။

တကယ္ေတာ့ ကေလးတေယာက္ရဲ႕ ပညာေရးဟာ သင္ၾကားေပးတဲ့ ဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ အရည္အခ်င္း ေပၚသာမက သင္ရိုးညႊန္းတန္း နဲ႕ သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးတဲ့ နည္းစနစ္ ေတြေပၚလည္း အမ်ားၾကီး မူတည္ပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ နိုင္ငံတကာ ပညာေရးမွာ ပညာေရး၀န္ၾကီးဌာနေတြက အဲဒီအပိုင္းသံုးပိုင္းကို အဓိကထားျပီး တိုးတက္ဖုိ႔ ၊ အဆင့္အတန္းရွိဖို႔ အျမဲ ၾကပ္မတ္လုပ္ေဆာင္ေနၾကပါတယ္ ။

သင္ရိုးညႊန္းတန္းနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ - - ဥပမာအျဖစ္ စကၤာပူနိုင္ငံရဲ႕ သခၤ်ာသင္ရိုးညႊန္းတန္းကို အေမရိကန္နိုင္ငံက မူလတန္းေက်ာင္းေတြမွာ အသံုးျပဳတုန္းက ၊ အဲဒီဖတ္စာအုပ္ထဲမွာရွိတဲ့ အေရွ႔တိုင္းဆန္တဲ့နာမည္ေတြ ၊ ေငြ အသံုးအႏႈံးေတြကို အေမရိကန္နိုင္ငံနဲ႔ သင့္ေလ်ာ္မယ့္နာမည္ေတြ အသံုးအႏံႈးေတြသို႔ ေျပာင္းလဲေစခဲ့ပါတယ္ ။ ဒါမွ သင္ယူတဲ့ကေလးေတြဟာ သူတို႔ပတ္၀န္းက်င္မွာ ေန႕စဥ္ေတြ႔ၾကံဳေနရတဲ႔အရာေတြနဲ႔ သင္ခန္းစာေတြကို ဆက္စပ္နိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္ ။

ျမန္မာျပည္မွာ အဲလိုလုပ္တာမိ်ဳးမရွိတဲ့အတြက္ အထက္ေဖာ္ျပပါ မူလတန္း အလယ္တန္းနဲ႕ အထက္တန္းဆင့္ ျဖည့္စြက္ေထာက္ကူ ေက်ာင္းမ်ား (Primary and Secondary Supplementary Schools)
မွာ နိုင္ငံျခားက သင္ရိုးညႊန္းတန္းေတြကို ျမန္မာကေလးေတြ ဆက္စပ္နိုင္ေအာင္ သင္ၾကားေပးနိုင္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္ ။ အဲဒီလိုအပ္ခ်က္ကိုလည္း နားလည္နိုင္တဲ့ ဆရာ ဆရာမမိ်ဳးေတြ လိုအပ္ပါတယ္ ။ သည္လိုမဟုတ္ရင္ေတာ့ သင္ခန္းစာေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာနားလည္မႈမရွိဘဲ “ဒါသင္ ဒါက်က္ ဒါေျဖ” ဆိုတာမိ်ဳးေတြလည္း အဲဒီေက်ာင္းေတြမွာလည္း ျဖစ္လာနိုင္ပါတယ္ ။

သင္ရိုးညႊန္းတန္းကို ေသခ်ာအေလးမထားတဲ့ေက်ာင္းမွာ ဒါ့ထက္ဆိုးနိုင္တာကေတာ့ သင္ၾကားေရးပိုင္းမွာ သင္ယူသင့္တဲ့ သင္ခန္းစာေတြကို ေသခ်ာမသင္ၾကားပဲ ကေလးေတြကိုပဲ ေပ်ာ္ေအာင္ထားတဲ့သေဘာမိ်ဳး (ဥပမာ - ကဗ်ာ သီခ်င္းေတြ ဆိုေစျခင္း ၊ ပံုေျပာျခင္း စကားေျပာပိုင္းကိုပဲ အေလးေပးျခင္း စသည္ျဖင့္) ေတြပဲ ျဖစ္လာနိုင္ပါတယ္ ။ အဲလိုျဖစ္ခဲ့တယ္ဆုိရင္လည္း အထက္မွာေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ အကို၀မ္းကြဲလို မိဘမိ်ဳးေတြဟာ သူတို႔ကေလးေတြ အဂၤလိပ္လို ဆိုနိုင္ ေျပာနိုင္ တာနဲ႔ပဲ အားရခ်င္ အားရမိၾကလိမ့္မယ္ ။

ေနာက္တခ်က္ကေတာ့ ပတ္၀န္းက်င္ကိုလိုက္ျပီး ကေလးေတြ လူငယ္ေတြဟာ “အတုျမင္ အတတ္သင္” ျဖစ္တတ္ၾကတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔နဲ႔အျမဲနီးစပ္ေနတဲ့ ဆရာ ဆရာမေတြဟာ အတိုင္းအတာတခုအထိ စံနမူနာျပေကာင္း ျဖစ္သင့္ပါတယ္ ။ ေနာက္ ဆရာ ဆရာမေတြဟာ သူတို႔သင္ၾကားေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြအေပၚ အကိ်ဳးသက္ေရာက္မႈေတြ ရွိပါတယ္ ။

အသိသာဆံုးဥပမာတခုကေတာ့ ပုဂၢလိက (private) ေက်ာင္းေတြမွာ အဂၤလိပ္ဘာသာစကားသံုးျပီး သင္ၾကားတဲ့အခါ ဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ အသံထြက္ကို ျမန္မာလူငယ္ေတြ ကေလးေတြက “အတုျမင္ အတတ္သင္” ျဖစ္နိုင္ပါတယ္ ။ ျမန္မာစကားကို ေျပာၾကတဲ့အခါ ေနရာ ေဒသကိုလိုက္ျပီး အသံေန အသံထား အသံထြက္ ကြဲျပားသလိုပဲ ဘာသာစကားတခုျဖစ္တဲ့ အဂၤလိပ္စကားမွာလည္း အဲဒီစကားနဲ႔ ေမြးတည္းက ၾကီးျပင္းခဲ့သူေတြၾကားမွာေတာင္ သူတို႕ ၾကီးျပင္းတဲ့ ေနရာေဒသကို လိုက္ျပီး ကြဲျပားတာ ရွိပါတယ္ ။ တကယ္လို႔ ဆရာ ဆရာမေတြက မိခင္ဘာသာစကား ေျပာသူ (native speaker) မဟုတ္ခဲ့ဖူးဆိုရင္ ပိုလို႔ေတာင္ စကားေျပာအသံထြက္ ကြဲျပားနိုင္တယ္ ။ ဒီေတာ့ အသံထြက္မေကာင္းတဲ့ ဆရာ ဆရာမေလသံကိုပဲ အတုယူလိုက္မယ္ဆိုရင္ အဲဒီေက်ာင္းသားအတြက္ မွားသြားနိုင္ပါတယ္ ။

ေနာက္ ဘာသာရပ္တရပ္ကို သင္ၾကားေနတဲ့ ဆရာမတေယာက္ရဲ့ အရည္အခ်င္းဟာ အဲဒီဘာသာနဲ႔ပတ္သက္ျပီး သင္နိုင္တဲ့အရည္အခ်င္းရွိသလား ၊ ဆရာမ မလုပ္ခင္ စာသင္ၾကားေရးပိုင္းမွာ သင္တန္းတက္ခဲ့သလား ၊ စာသင္ၾကားေရးပိုင္းမွာ ဘယ္ေလာက္လုပ္သက္ရွိခဲ့သလဲ စတာေတြကို ၾကီးၾကပ္တာ ပုဂၢလိက (private) ေက်ာင္းေတြရဲ႕ လက္ထဲမွာပဲ ရွိျပီး ၊ ျမန္မာနိုင္ငံ ပညာေရး၀န္ၾကီးဌာနက ၾကီးၾကပ္တာမိ်ဳး လံုး၀မရွိပါဖူး ။ အျခားနိုင္ငံေတြမွာ အဲလို ပုဂၢလိက (private) လာဖြင့္တဲ့ေက်ာင္းေတြရဲ႕ အရည္အေသြးကို အဲဒီနိုင္ငံေတြက ပညာေရး၀န္ၾကီးဌာနက အျမဲၾကီးၾကပ္ေနတဲ့အတြက္ ၊ အဲဒီေက်ာင္းေတြဟာ အတိုင္းအတာတခုအထိ အဆင့္အတန္းရွိတယ္လို႔ ယံုၾကည္နိုင္စရာရွိပါတယ္ ။

အဲလို ၾကီးၾကပ္မႈမရွိတဲ႔ ကြ်န္မတို႔ ျမန္မာနိုင္ငံမွာေတာ့ ခုလို ပုဂၢလိက (private) ေက်ာင္းေတြ ၊ အထူးသျဖင့္ ၀င္ခြင့္စာေမးပြဲလို အျခားသမားရိုးက် သတ္မွတ္အကဲျဖတ္ထားတဲ႔ ေပတံေတြမရွိတဲ႔ မူလတန္း အလယ္တန္းနဲ႕ အထက္တန္းဆင့္ ျဖည့္စြက္ေထာက္ကူ ေက်ာင္းေတြ (Primary and Secondary Supplementary Schools) မ်ားျပားလာတာဟာ ကြ်န္မတို႔ မိ်ဳးဆက္သစ္ေတြရဲ႕ ပညာေရးအေျခအေနအေပၚ အမ်ားၾကီး သက္ေရာက္မႈ ရွိနိုင္ပါတယ္ ။ အထိမ္းအကြပ္္မရွိ စီးပြားေရးသမားေတြ ဖြင့္ခ်င္တိုင္း ဖြင့္နိုင္တဲ့အေျခအေန ျဖစ္ေနတဲ့ ျမန္မာျပည္က ပုဂၢလိက ပညာေရး က႑ (Private Education Sector) ဟာလည္း ေစ်းကြက္တခုလို ျဖစ္ထြန္းလာနိုင္တယ္ ။ ျမန္မာျပည္ပညာေရးကို စိတ္ကုန္ေနျပီး နိုင္ငံတကာမွာ ၀င္ဆန္႔နိုင္တဲ့ ပညာေရးမိ်ဳးကို သားသမီးေတြအတြက္ ေပးဖို႔ အားတက္သေရာရွိလွတဲ့ မိဘေတြဟာ ၊ စီးပြားေရးသမားေတြရဲ႕ အခြင့္ေကာင္းယူခံရတဲ့ အေျခအေနကို ေရာက္နိုင္ပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ နုိင္ငံျခားပညာေရးကို သားသမီးေတြအနာဂတ္အတြက္ ထြက္ေပါက္တခုလိုျမင္မိတဲ့ မိဘေတြဟာ အဲဒီထြက္ေပါက္ကိုလိုက္ၾကတဲ့အခါ စံုလံုးကန္းျပီး မတိုးမိေစဖို႔ အေရးၾကီးပါတယ္ ။

(၃)
ဒီလိုေရး ဒီလိုဖတ္ ဒီလိုေျဖ ဆိုတဲ့ ၏ သည္ မေရြး ျပန္လည္ ေမးျမန္းခြင့္မရွိ တေသြမသိမ္း လိုက္နာတာေတြ ပါ၀င္တဲ႔ ျမန္မာျပည္ပညာေရးကို ”ၾကက္တူေရြး ပညာေရး” လို႔ အမ်ားက ဆိုစမွတ္ျပဳၾကပါတယ္ ။ ျမန္မာျပည္ ပညာေရးကို စိတ္ကုန္လာတာနဲ့အမွ် ၊ ကမာၻမွာ အမ်ားနည္းတူ ရင္ေဘာင္တန္းနိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားရင္း ျမန္မာနိုင္ငံရွိ ပုဂၢလိက ပညာေရး က႑ (Private Education Sector) မွာရွိတဲ့ ေက်ာင္းတိုင္းမွေပးတဲ့ ပညာေရးအဆင့္အတန္းမိ်ဳးကို ၊ ၾကက္တူေရြးပညာေရးလို ၏ သည္ မေရြး စံုလံုးကန္း မလိုက္မိပဲ ၊ ေက်ာင္းတိုင္းရဲ႕ အရည္အေသြးကို ခြဲျခား သိျမင္တတ္ၾကဖို႔ အေရးၾကီးပါတယ္ ။ အဲလိုသိျမင္ဖို႔ ေက်ာင္းတိုင္းရဲ႕ အေျခအေနကို ေသခ်ာ ႏႈိင္းယွဥ္ေလ့လာတာမိ်ဳး ၊ ေသခ်ာ ေမးျမန္း စစ္ေဆးတာမိ်ဳးေတြ လုပ္သင့္ပါတယ္ ။ သည္လိုမဟုတ္ရင္ေတာ့ ျမန္မာနိုင္ငံက ကေလးေတြ ေခတ္လူငယ္ေတြရဲ႔ အနာဂတ္ေကာင္းကင္ဟာ စီးပြားေရးသမားတခ်ိဳ႕ ခ်ယ္လွယ္ အျမတ္ထုတ္နိုင္စရာ ေစ်းကြက္တခုသက္သက္သာ ျဖစ္လာနိုင္ဖြယ္ ရွိပါတယ္လို႔ ယူဆမိပါေတာ့တယ္ ။


အကိုးအကား

[1] Private Education in Myanmar [http://epress.anu.edu.au/myanmar02/mobile_devices/ch08s04.html]

2 comments:

kay said...

ဟုတ္ပါတယ္။ ဗမာျပည္မွာ လိုအပ္ခ်က္အရ ျဖစ္ထြန္းလာတဲ့ ပရိုက္ဗိတ္ ေက်ာင္း ေလာကမွာ သတိထားစရာ အခ်က္ေတြ အမ်ားၾကီး ရွိေနပါတယ္။ ဒါေတြကို မိဘေတြက..တကယ္နားလည္ေအာင္..ေထာက္ျပ ေရးသားၾကဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ နိုင္ငံက တာ၀န္ယူျပီး သင့္တင့္မွ်တတဲ့ regulation ေတြ ကို ပညာရွင္ေတြနဲ႕ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္နိုင္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့..ဒိေလာက္ပူစရာမလိုဘူးေပါ့။

အခ်က္က- ကိုယ့္သားသမီးဟာ အဂၤလိပ္လို မႊတ္ေနေအာင္ ေျပာတတ္တာနဲ႕ ပညာေတြ သိပ္ေကာင္းေနျပီလို႕ အျမင္က်ဥ္းေျမာင္းစြာ လက္မခံမိဖို႕ပါပဲ။

ေဆာင္းပါးရွင္ေျပာသလို native သံ ဟုတ္တာ မဟုတ္တာေတာ့..သိပ္မလိုအပ္လွဘူးထင္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႕ဆို အဂၤလိပ္ဘာသာစကားဟာ Communication oriented- Global English အျဖစ္ ေျပာင္းလဲ လာေနလို႕ပါပဲ။

Apprenticeship said...

က်မလဲ အဲဒါေတြေတြးေၾကာက္ေနမိတယ္... ေျပာရင္ေကာင္းမလား မေကာင္းဘူးလား အခက္ပဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အစိုးရေက်ာင္းထက္ေတာ့ အမ်ားႀကီးသာတယ္ေလး accreditation မရွိပဲ လုပ္ေနတာေတြ အမ်ားႀကီး။ တကယ္ဆို ဒီေနရာမွာ အစိုးရက ကာကြယ္ေပးရမွာပါ။။။ အခုေတာ့ :( မရွိတာထက္ မသိတာခက္တယ္... အားးးးးးး

 

© 2007 IngridGrey By Arephyz