Monday, March 2, 2009

ေက်ာင္းသားလက္စြဲ- ပို႕ခ်မွဳအား သင္ယူျခင္း

ေက်ာင္းသားတေယာက္အတြက္ စာသင္ခန္းတြင္ ပို႕ခ်မွဳအား သြားေရာက္သင္ယူရေသာ အခ်ိန္သည္ တန္ဖိုးလြန္စြာရွိေသာ အခ်ိန္ျဖစ္ေလရာ ထိုအခ်ိန္ကို အက်ိဳးရွိစြာ အသံုးျပဳတတ္ရန္ လိုအပ္လွေပသည္။

ပို႕ခ်မွဳသို႕ မသြားမီ
စာသင္ခန္းသို႕ မသြားမီကပင္ မိမိသင္ယူရမည့္ ဘာသာရပ္၏ ေခါင္းစဥ္ကို ၾကိဳတင္သိရွိ ေလ့လာသြားသင့္သည္။




ပို႕ခ်ခ်ိန္၌
(၁) သင္ၾကားပို႕ခ်ေနေသာ စာကို အာရံုစိုက္သင့္သည္။ အဓိကက်ေသာ စကားလံုးမ်ား၊ စကားစုမ်ားကို အထူးဂရုျပဳ နားေထာင္သင့္သည္။

(၂) ပို႕ခ်မွဳလမ္းေၾကာင္းကို ဂရုျပဳ နားေထာင္ရမည္။ ဥပမာ- အခုဆက္လက္ျပီး၊ ဘာေၾကာင့္ဒီလိုျဖစ္ရလဲဆိုရင္၊ အဓိကအုပ္စုသံုးမ်ိဳးရွိပါတယ္ အစရွိေသာ စကားလံုးမ်ားကို သတိျပဳနားေထာင္သင့္သည္။

(၃) အေရးပါေသာ အခ်က္မ်ားကို လိုက္လံမွတ္သားရမည္။ ေခါင္းစဥ္မ်ား၊ ေမးခြန္းမ်ား၊ ရည္ညႊန္းကိုးကားမ်ားကို သတိျပဳမွတ္သားရမည္။

(၄) နားေထာင္ျခင္းႏွင့္ ေရးမွတ္ျခင္းကို balance ျဖစ္ေစရမည္။ သင္ရိုးစာအုပ္ထဲတြင္ ပါေသာ အခ်က္အလက္အေသးစိတ္မ်ားအား လိုက္လံမွတ္သားျခင္းကို ေရွာင္ၾကဥ္ပါ။ ပို႕ခ်ေနေသာ အေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပတ္သက္၍ စိတ္၀င္စားမွဳစြာ ေတြးေတာရမည္။ ဥပမာ- ပို႕ခ်မွဳမွ အခ်က္မ်ားကို သေဘာတူသလား။ ဘာေၾကာင့္ဒီလိုျဖစ္ရတာလဲ စသျဖင့္ ေတြးရမည္။

စာသင္ခ်ိန္ျပီးသြားပါက
မွတ္စုမ်ား၊ ဆရာ၊ ဆရာမေပးသည့္ handouts မ်ား ကို ရက္စြဲမ်ားသတ္မွတ္၍ ဖိုင္တြင္ ထည့္သြင္းသင့္သည္။ မွတ္စုမ်ားျပန္ဖတ္ျပီး၊ သင္ရိုးစာအုပ္မ်ား၊ ကိုးကားစာအုပ္မ်ားမွ အခ်က္အလက္မ်ားကို ထပ္မံထည့္သြင္းသင့္သည္။ စာသင္ခ်ိန္တနာရီမွတ္စုအတြက္ ရည္ညြန္းကိုးကား စာအုပ္စာတမ္းမ်ား ထပ္မံဖတ္ရွဳခ်ိန္ ေျခာက္နာရီ အနည္းဆံုး ရွိသင့္သည္။ ပို႕ခ်မွဳႏွင့္ ပတ္သက္၍ အျခားေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးမွဳမ်ား ထပ္မံလုပ္သင့္သည္။ အသစ္ရလာေသာ အခ်က္အလက္ကို သိျပီးသား အခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္စဥ္းစားျပီး၊ မေက်လည္မွဳမ်ားကို ေဖာ္ထုတ္၍ ေလ့လာေဆြးေႏြးမွဳ ျပဳလုပ္သင့္သည္။

ခင္မမမ်ိဳး (၂၊ ၃၊ ၂၀၀၉)

0 comments:

 

© 2007 IngridGrey By Arephyz