ေရးသားတင္ျပသူ- ခင္ေလးၾကည္ၾကည္
ျမန္မာႏိုင္ငံ ေက်ာင္းပညာေရးမွာ အႏုပညာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ခံစားကၽြမ္း၀င္တတ္ေစဖို႔ အတြက္ အားေပး မႈေတြ အေတာ္ေလး အားနည္းေနေသးတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ေက်ာင္းေတြမွာ ပန္းခ်ီၿပိဳင္ပြဲေတြ၊ အဆို အက ၿပိဳင္ပြဲ ေတြကို အခါအားေလ်ာ္စြာ က်င္းပေပးေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အထိမ္းအမွတ္ပြဲေတြ အျဖစ္ပဲ က်င္းပ တာ မ်ားၿပီး ပန္းခ်ီ၊ ဂီတ၊ အက စတဲ့ ပညာရပ္ေတြ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး၊ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ ရွင္သန္ေရး ဆိုတဲ့ ရည္႐ြယ္ခ်က္ ေအာက္မွာပဲ ရွိေနတတ္ပါတယ္။
ဒီေန႔ေခတ္ ပညာေရး သေဘာတရားေတြမွာ E.Q (သို႔) E.I (Emotional Intelligence Quotient) ဆိုိတာကို I.Q (Intelligence Quotient) ထက္ပိုၿပီး ဦးစားေပးသင့္တယ္ဆိုတဲ့ အျမင္ေတြ က်ယ္ျပန္႔လာပါတယ္။ ျမန္မာလို ျပန္ရရင္ မွ်ေ၀ခံစားႏိုင္မႈ စြမ္းရည္ ပမာဏ လို႔ ေခၚရမယ္ ထင္ ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ သင္႐ုိး ညႊန္းတမ္းျပဳစုေရးအဖြဲ႕မွာ ပါခဲ့တဲ့ ဆရာတင္မိုးတို႔လို ပညာရွင္ၾကီးေတြရဲ႕ ေစတနာကိုလည္း သူေရးဖြဲ႕ခဲ့တဲ့ ကဗ်ာေတြထဲမွာ အမ်ားႀကီးေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ `ဆရာတို႔က ရသ ခံစား တတ္ ေအာင္ လူတိုင္းကို သင္ေပး ခ်င္တာ၊ ရသ ခံစားတတ္မွ လူအခ်င္းခ်င္းကိုယ္ခ်င္စာတရားရွိမွာ´လို႔ဆရာ့ သေဘာထားကို ဆရာ့သမီးေတြ ေရးတဲ့ ေဆာင္းပါးထဲမွာ ဖတ္လိုက္ရပါတယ္။ (ငွက္ကေလး ရဲ႕ခရီးသြား၊ မိုးမိုးႏွင္း မိုးခ်ဳိသင္း-မိုးမခ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာ)။
ကေလးပန္းခ်ီၿပိဳင္ပြဲေတြကို က်င္းပတဲ့အခါမွာလည္း ကေလးေတြရဲ႕ ခံစားခ်က္ထက္ သူတို႔ရဲ႕ ပန္းခ်ီလက္ရာ၊ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ကိုက္ညီမႈရွိရဲ႕လားဆိုတဲ့ အကဲျဖတ္ခ်က္ေတြနဲ႔ စဥ္းစားေလ့ရွိၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ပန္းခ်ီ အႏုပညာဆိုတာ အင္မတန္ ေလးနက္က်ယ္၀န္းတဲ့ အဆင့္ရွိသလိုပဲ လူတိုင္း နားလည္ႏိုင္၊ ခံစား ႏိုင္၊ ဖန္တီးႏိုင္တဲ့ အဆင့္တဆင့္လည္း ရွိပါတယ္။ က်မတို႔ရဲ႕ ကေလးေတြကို ေလာကကို ခ်စ္တတ္ေအာင္၊ သဘာ၀ အလွအပကို ျမတ္ႏိုးတတ္ေအာင္၊ စိတ္အလွကို ေမြးျမဴတတ္ လာေအာင္လို႔ ပန္းခ်ီအပါအ၀င္ ကဗ်ာ ဂီတ စတဲ့ ပံု သဏၭာန္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ အႏုပညာ ဘာသာရပ္ေတြကို သင္ၾကားၿပီး ေက်ာင္းစာသင္ခန္းေတြက တဆင့္ ေလ့က်င့္ေပးဖို႕ လိုပါတယ္။
ေအာက္တိုဘာ(၅) ရက္ `ကမာၻ႔ဆရာမ်ားေန႕အထိမ္းအမွတ္´ ကေလးပန္းခ်ီၿပိဳင္ပြဲေလးတစ္ခုကို ထိုင္းႏိုင္ငံ မွာ အေျခ စိုက္တဲ့ `အမ်ဳိးသားက်န္းမာေရးႏွင့္ ပညာေရး ေကာ္မီတီ´ရဲ႕ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းဖြ႕ံၿဖိဳးမႈ လုပ္ငန္း တစ္ရပ္အေနနဲ႔ ျပဳလုပ္ ခဲ့ပါတယ္။ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား ကေလးငယ္ေတြကို စာသင္ေပး ေနတဲ့ ေက်ာင္းေတြဆီ လက္လွမ္းမွီ သမွ် ဖိတ္ေခၚစာေတြပို႕ခဲ့ပါတယ္။
နယ္ေျမအသီးသီးရဲ႕ အေျခအေနကိုစဥ္းစားၿပီး ေရေဆးျဖစ္ေစ၊ ေရာင္စံုျဖစ္ေစ၊ ခဲျဖစ္ေစ၊ ႏွစ္သက္ရာကို အသံုးျပဳၿပီး ေရးဆြဲႏိုင္ေၾကာင္း၊ ဆရာမ်ားေန႔အထိမ္းအမွတ္ျဖစ္ေပမဲ့ မိမိႏွစ္သက္ရာပံုကို ေရးဆြဲႏိုင္ေၾကာင္း၊ လက္ရာေကာင္းမြန္မႈ သာမက ေရးဆြဲသူရဲ႕ စိတ္ကူး စိတ္သန္း ေကာင္းမြန္မႈ ကိုပါ ထည့္သြင္း စဥ္းစားမွာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ မိမိေရးဆြဲတဲ့ ပန္းခ်ီကား အမည္နဲ႕ ေရးဆြဲရတဲ့ ခံစားခ်က္ကိုပါ ထည့္ေရးေပးဖို႕ ကိုလည္း ဖိတ္ေခၚစာနဲ႔အတူ ေပးပို႔အေၾကာင္းၾကားခဲ့ပါတယ္။
ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ေပါင္း (၄၄၀) ကား ရခဲ့ပါတယ္။ အဲသည္အထဲကမွ အသက္အပိုင္းအျခားအလိုက္ အငယ္တန္းနဲ႔ အႀကီးတန္းခြဲၿပီး အေကာင္းဆံုးလက္ရာရွင္ဆု (၅)ဆုစီနဲ႕ ႏွစ္သက္ဖြယ္လက္ရာရွင္ဆု (၁၀) ဆုစီ ေရြးခ်ယ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ မူလတည္းက သတ္မွတ္ထားခဲ့တဲ့ ဆုအေရအတြက္ေၾကာင့္ ဆုေရြးခ်ယ္ မခံရ ေပမဲ့လည္း လက္ရာေကာင္းတဲ့ ပန္းခ်ီကား ေလးေတြ အမ်ားႀကီးရွိသလို၊ စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းလွတဲ့ သူတို႔ရဲ႕ အေတြးစိတ္ကူးေလး ေတြက သူတို႔ရဲ႕ ဘ၀ေနာက္ခံ ကိုပါ သိထားခဲ့ရင္ စဥ္းစားစရာေတြ အမ်ားႀကီးကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်မၾကည့္႐ႈ အကဲျဖတ္ခဲ့ရတဲ့ သူတို႔ရဲ႕ ပန္းခ်ီကားေလးေတြနဲ႕ သူတုိ႔ ေရးဆြဲရတဲ့ ခံစားခ်က္ေတြကို စိတ္၀င္စားသူအားလံုးကို ေ၀မွ်ခ်င္တာပါ။
……………………………………………………………………………….။
အရင္ဆံုး ေရာင္နီဦးေက်ာင္း က ကေလးေတြဆြဲထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားေလးေတြကို ျပခ်င္ပါတယ္။ ေရာင္နီဦး ေက်ာင္း ဆိုတာက ၈ ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံုႀကီးနဲ႔အတူ ေပၚေပါက္လာတဲ့ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္က ဖြင့္ခဲ့ တဲ့ ေက်ာင္းပါ။ အခုအခ်ိန္မွာ အထက္တန္းေက်ာင္းအျဖစ္နဲ႔ ထိုင္းျမန္မာ နယ္စပ္တေနရာက ဒုကၡသည္စခန္း တစ္ခုထဲမွာရွိပါတယ္။ အဲဒီေက်ာင္းေလးကို ေရာက္ခဲ့ဖူးၿပီး ကေလးေတြနဲ႕အတူ (၄)ရက္ ေနခဲ့ဖူးပါတယ္။
ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား အမ်ားစုက ကရင္လူမ်ဳိးကေလးေတြျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းေရာက္စမွာ အံၾသရတာ က သူတို႔ရဲ႕ အျဖဴအစိမ္းေက်ာင္း၀တ္စံုရယ္ ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္အတိုင္းအသံုးျပဳတဲ့ ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္ ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ထိုင္းႏိုင္ငံထဲမွာ ဖြင့္ထားတဲ့ ေက်ာင္းေတြမွာ ကေလးေတြဟာ မ်ားေသာ အား ျဖင့္ ထိုင္းေက်ာင္း၀တ္စံုကိုပဲ၀တ္ၾကရပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ရွင္းျပတာက ၈၈ အေရးအခင္း မွာ က်ဆံုးသြားတဲ့ အျဖဴအစိမ္း၀တ္ ေက်ာင္းသားေလး ေတြကို အမွတ္ရ ဂုဏ္ျပဳတဲ့ အေနနဲ႕ သူတို႔ရဲ႕ ေက်ာင္း၀တ္စံုကို အျဖဴအစိမ္းပဲ သတ္မွတ္ထား ပါတယ္တဲ့။ ေက်ာင္းတက္ ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ကိုလည္း ျမန္မာျပည္က အသံုးျပဳတဲ့အခ်ိန္အတိုင္းသတ္မွတ္ထားတာက သူတို႔ဟာ ျမန္မာျပည္သား ကေလးေတြ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ မေမ့ေအာင္လို႔ပါတဲ့။(ထိုင္းစံေတာ္ခ်ိန္နဲ႕ ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္က ၄၅ မိနစ္ ကြာပါတယ္။)
ျမန္မာျပည္က အခ်ိန္အတိုင္း ထိုးလိုက္တဲ့ ေက်ာင္းတက္ေခါင္းေလာင္းသံေနာက္မွာေတာ့ တေက်ာင္းလံုး ဟိန္းထြက္ လာတဲ့ သီခ်င္းသံကိုၾကားလိုက္ရပါတယ္။
`ငါတို႔ေက်ာင္းသား…ေပါင္းစည္းလို႔ ညီၾကမည္….အမ်ဳိးသားေရးကို ႀကိဳဆိုလို႔အတည္….ဒီမိုကေရစီ ပညာေရး တြက္ရည္….တို႔အသား တို႔အေသြး ေပးလႈမည္…´။
ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ဆိုတဲ့သီခ်င္းကလည္း `ပဥၥမေျမာက္ ႏိုင္ငံေတာ္သစ္ေမြးဖြားျခင္း´တဲ့။
`….ျပည္သူေတြနဲ႔ ေက်ာင္းသားအေပါင္းရဲ႕ ..အ႐ိုးတြန္ခ်ိန္ေရာက္လာၿပီေလ…ျမန္မာႏိုင္ငံပဥၥမ ေျမာက္ကို …တို႔ တည္ေထာင္စို႔ေလ…´။
ဒီေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစားေနတဲ့ ကေလးေတြလည္းရွိပါတယ္။ သူတို႔ကေတာ့ IDP လို႔ အတို ေခၚတဲ့ ျပည္တြင္း မွာ ေနစရာအတည္မရွိပဲ ေရႊ႕ေျပာင္းပုန္းေအာင္း ေနၾကရတဲ့ ကေလးအမ်ားစုျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ မိဘေတြ (အမ်ားစုက မိခင္ ဖခင္ အစံုမရွိၾကပါ)က ျမန္မာျပည္တြင္းမွာ က်န္ခဲ့ၿပီး ကေလးေတြကို ပညာတစ္ခုရဖို႔္ နဲ႔ လံုျခံဳမႈအတြက္ ေက်ာင္းတက္ႏိုင္တဲ့အ႐ြယ္ကစလို႔ ဒီေက်ာင္းကိုပို႔ထားခဲ့ၾကတာပါ။ က်မနဲ႔အတူ အိပ္ခဲ့ရတဲ့ တတိယတန္း ေက်ာင္းသူ ေလး ကေတာ့ အသက္(၆) ႏွစ္တည္းက ဒီေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနခဲ့တာပါတဲ့။ `အမိုးနဲ႔မေတြ႕ရတာ သံုးႏွစ္ရွိသြားၿပီ´ လို႔ ေျပာပါတယ္။ သမီး ဘယ္ေတာ့႐ြာျပန္ဦးမလဲလို႔ ေမးမိေတာ့ `အမိုးလာမေခၚေသးဘူးေလ… အမိုး လာေခၚရင္ျပန္မွာေပါ့´ တဲ့။ `အမိုးကမွာလိုက္တယ္ အမိုးတို႔အမ်ဳိးထဲမွာ စာသင္ဖူးတဲ့သူ ဆိုတာမရွိလို႕ သမီးက စာသင္ ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမယ္တဲ့´။
ညသန္းေခါင္ေလာက္မွာေတာ့ မုန္တိုင္းက်လို႔ မိုးေတြရြာ ေလေတြတိုက္ၿပီး ေက်ာက္ေတာင္ေစာင္းမွာ ေဆာက္ထားတဲ့ ေက်ာင္းသူ အေဆာင္တစ္ခုလံုး သိမ့္သိမ့္ တုန္ေနလို႔ လန္႔ႏိုးလာပါတယ္။ သစ္ကိုင္း က်ဳိးက်တဲ့ အသံ ေတာင္ေစာင္းေပၚက သစ္ပင္လဲၿပီး ေလွ်ာက်လာတဲ့ အသံေတြၾကားလို႔ က်မ ျပန္မအိပ္ရဲ ေတာ့ပါဘူး။ ထရံေပါက္ၾကားက မီးေရာင္ေလး လင္း ေနတာ ျမင္ရလို႔ ေခ်ာင္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဟိုဘက္ ထရံတစ္ခ်ပ္အျခားက ဆယ္တန္းေက်ာင္းသူေလး ႀကိဳးစားပမ္းစားသခ်ၤာတြက္ေနတာကို ယိမ္းႏြဲ႕ေနတဲ့ ဖေယာင္းတိုင္မီးေရာင္ေအာက္မွာ ေတြ႔ရပါတယ္။ `သမီးလည္း အိပ္ မေပ်ာ္ဘူးလား´ လို႔ အေဖာ္ညွိမိေတာ့ `သမီး ဒီသခ်ၤာတစ္ပုဒ္တြက္ေနတာ မရေသးလို႔ မအိပ္ေသးတာပါ´တဲ့။ ေၾသာ္ သူတို႔ အတြက္ေတာ့ ဒီမုန္တိုင္းေလာက္က ေၾကာက္စရာမဟုတ္ေတာ့ဘူးထင္ပါရဲ႕။ သမီး ဒီမွာ (၁၀)တန္း စာေမးပြဲ ေျဖၿပီး ရင္ ဘာ ဆက္လုပ္မလဲလို႔ စပ္စုေတာ့ `သမီးရြာျပန္မယ္ေလ။ အမိုးတို႔ ရြာမွာပဲရွိမယ္ထင္တယ္။ ရြာနဲ႕ခြဲလာတာ (၆)ႏွစ္ ရွိသြားၿပီ။´တဲ့။ သူက ဆက္ေျပာျပေနတယ္`သမီးတို႔ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ ရြာမွာ ေက်ာင္းရွိေသး တယ္။ ေနာက္ ေတာ့ စစ္တပ္က စစ္ထိုးလာလို႔ တရြာလံုးမီးေလာင္သြားတယ္´ တဲ့။
အဲဒီလို ေနာက္ခံဘ၀ ေတြရွိတဲ့ ကေလးေတြ ေရးဆြဲထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားေလးေတြကို ၾကည့္လိုက္ပါဦး။
ေရးဆြဲသူကေတာ့ ဇာနည္ထက္ ပါ။ အသက္ (၆)ႏွစ္အရြယ္ သူငယ္တန္းႀကီးေက်ာင္းသားေလးပါ။ သူ႔ခံစားခ်က္ကေတာ့ `သစ္ပင္လိုပဲ သားသားလည္း မိသားစုနဲ႕ အျမဲရွင္သန္ခ်င္လုိ႔ပါ´ တဲ့။
ေနာက္တပံုကေတာ့..
သူငယ္တန္းႀကီးကပဲ အသက္(၆) ႏွစ္အရြယ္ မင္းကူထူး ဆြဲထားတဲ့ပံုေလးပါ။ ပန္းခ်ီကားနာမည္က `ဒီအရုပ္ကေလးကို လိုခ်င္တယ္´ တဲ့။ သူေရးထားတဲ့ ခံစားခ်က္ကေတာ့ `သားသားဆီမွာ ဒီအ႐ုပ္ေလးေတြမရွိလို႔ ၀မ္းနည္းစြာနဲ႕ဆြဲတာပါ´။
ဒီပံုက ေစာေဒါေလ့ထူး အသက္(၉)ႏွစ္ဆြဲတဲ့ပံုပါ။ သူက ဒုတိယတန္းေက်ာင္းသားေလးပါ။ သူဆြဲထားတဲ့ ေက်ာင္းေရွ႕အလံတိုင္က အလံက ကရင္အမ်ဳိးသားအလံပါ။ ပန္းခ်ီကားအမည္က `႐ြာထဲကေက်ာင္းပံု´။
ေရးဆြဲရတဲ့ ခံစားခ်က္ကေတာ့ `က်ေနာ္စိတ္ကူးယဥ္ေသာရြာကေလး တရြာႏွင့္ သီးသန္႔ေက်ာင္းေလး တေက်ာင္းကို တည္ေထာက္ခ်င္ၿပီး လွပေသာေတာင္တန္း၊ လယ္ကြင္းထဲ၌ ဆန္၊ စပါး၊ အသီးအရြက္မ်ား စိုက္ခ်င္လို႔´ ပါတဲ့။
ေအာက္ကပံုက ဒုတိယတန္းေက်ာင္းသား (၁၀)ႏွစ္သားေလး ေစာကလို႔ကေလာ္ထူး ဆြဲတဲ့ပံုပါ။
သူ႔ရဲ႕ ပန္းခ်ီကားေခါင္းစဥ္ကေတာ့ ေၾကာက္စရာပဲ `နအဖ စစ္တပ္မ်ားက YNU တပ္သားမ်ားေနေသာ ေနရာကို ပစ္ေနတဲ့ပံု´ တဲ့။ YNU ဆိုတာ ေရာင္နီဦးကို အတိုေျပာခ်င္တာထင္ပါရဲ႕။ သူ ခံစားခ်က္ကေတာ့ `သားသားႀကီးလာရင္စစ္ဗိုလ္ျဖစ္ခ်င္လို႔ပါ´တဲ့ေလ။
ဒီပံုေလးကေတာ့ ပိုးပိုးေလး အသက္(၆) ႏွစ္ သူငယ္တန္းႀကီး ေက်ာင္းသူေလး ဆြဲတဲ့ပံုပါ။ ပန္းခ်ီကား ရဲ႕အမည္က `ေကာင္မေလးႏွင့္ အိမ္ကေလး´ ေရးဆြဲရတဲ့ ခံစားခ်က္က `သမီးက ဒီအိမ္ေလးထဲမွာ တေယာက္ထဲပဲေနခ်င္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ဒီပံုေတြကို ဆြဲတာပါ´ တဲ့။
ေအာက္ကပံုေလးေတြကေတာ့ အငယ္တန္းအဆင့္မွာ ႏွစ္သက္ဖြယ္လက္ရာရွင္ အျဖစ္ေ႐ြးခ်ယ္ခံရတဲ့ ပံုတခ်ဳိ႕ပါ။
ဒီပံုအမည္က `ေက်ာင္းပတ္၀န္းက်င္ ႐ႈခင္းပံု´ ခံစားခ်က္ကေတာ့ ႐ုိး႐ုိးပါပဲ`ေက်ာင္းႏွင့္ ေက်ာင္းပတ္၀န္း က်င္ကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္၍´ တဲ့။ ေရးဆြဲသူက ေစာေအာင္ေအာင္ အသက္(၁၀) ႏွစ္၊ တတိယတန္းပါ။
ဘဲမယ္ အသက္(၁၀)ႏွစ္ ဆြဲတဲ့ပံုေလးပါ။ ဒုတိယတန္းေက်ာင္းသူေလးျဖစ္ပါတယ္။ ပံုနာမည္က `အိမ္ႏွင့္ျခံပံု´ ျဖစ္ၿပီး သူ႔ခံစားခ်က္ကေတာ့ `ဤပံုလိုမ်ဳိး ကိုယ့္အိမ္ႏွင့္ကိုယ့္ျခံေနခ်င္တယ္´ တဲ့။
က်မ ေတာ္ေတာ္သေဘာက်လို႔ အငယ္တန္းမွာ အေကာင္းဆံုးလက္ရာရွင္ဆု ေရြးခဲ့တဲ့ပံုေလးကေတာ့ ႐ုိး႐ုိးေလးပါပဲ။ `သဘာ၀ ႐ႈခင္းပံု´ လို႔အမည္ေပးထားပါတယ္။ သူ႔ ခံစားခ်က္ကလည္း သိပ္ခ်စ္ဖို႕ေကာင္းပါတယ္။ ၾကည့္လိုက္ပါ။
`တဲက လူေတြေနဖို႕ေဆာက္ထားတယ္။
ေခ်ာင္းက တိရစာၧန္ ေတြ ေရေသာက္ဆင္းလို႔ရတယ္။
ေတာင္ေတြက အလြန္လွပတယ္။
စပါးပင္က လူေတြစားဖို႔စိုက္ထားတယ္။
ေနကလူေတြအတြက္ အလင္းနဲ႕အပူရေစတယ္။
တိမ္က မိုးေပၚမွာပဲေနတယ္။
မိုးတြင္းအခါ မိုး႐ြာခ်တယ္။
ျမက္ခင္းျပင္လဲ စိမ္းလန္းစိုေျပတယ္။´
သဘာ၀ တရားႀကီးရဲ႕လွပမႈကို ဘယ္ေလာက္ေတာင္ အေကာင္းျမင္ထားတဲ့ စိတ္ကူးေလးလဲဆိုတာ။ ေရးဆြဲသူကေတာ့ ႏွင္းျဖဴျဖဴဦး စတုတၳတန္းေက်ာင္းသူေလးျဖစ္ၿပီး အသက္(၉)ႏွစ္ခြဲပဲရွိပါေသးတယ္။
ဒီပံုေလးကလည္း အေကာင္းဆံုးလက္ရာရွင္ဆုရတ့ဲပံုပါပဲ။ ေရးဆြဲရတဲ့ ခံစားခ်က္က `က်ေနာ္တို႔ရြာ၏ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းကို သတိရေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္´ တဲ့။ ပံုကိုအမည္ေပးထားတာကလည္း ႐ုိး႐ုိးေလး ပါပဲ `ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းပံု´ တဲ့။ ေရးဆြဲသူကေတာ့ ဒုတိယတန္းေက်ာင္းသားေလး ေအာင္မ်ဳိးထက္ အသက္(၈)ႏွစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ပံုထဲကလိုပဲ ႐ြာကဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေရာ ကိုရင္ေရာ အရိပ္အေယာင္မွ ရွိပါေသးရဲ႕လား လို႔ စဥ္းစားမိပါတယ္။
ေအာက္မွာျပထားတဲ့ပံုက အႀကီးတန္းအဆင့္က အေကာင္းဆံုးလက္ရာရွင္ဆု ေရြးခံရတဲ့ ပံုေလးတပံုပါ။
ပန္းခ်ီကားအမည္က `ေရာင္နီဦး´တဲ့ ။ သူ႔စိတ္ကူးကေတာ့ `ကၽြန္ေတာ္သည္ ေရးဆြဲသည့္ ခံစားခ်က္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀မွာ ေနရတဲ့ ေက်ာင္းအားလံုးကို ေရာင္နီဦးက အေကာင္းဆံုးျဖစ္သည္။ စာသင္ဘက္ကလည္း ေကာင္းသည္။ ဆရာ/မ ကလည္း ညီညာထႂကြသည္။ computer centre လည္းရွိသည္။ ေရာင္နီဦးေက်ာင္း သည္ N.G.S.O လည္း ဖြဲ႕စည္းထားသည္။ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားလည္း မူးယစ္ေဆး၀ါး မသံုးစြဲေအာင္ ဆရာ/မ စည္းကမ္းခ်က္ခ်ပါသည္။ ေရာင္နီဦးေက်ာင္းသည္ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ မေမ့ႏိုင္တဲ့ ေက်ာင္း တစ္ ေက်ာင္း ျဖစ္သည္။´ သူေျပာတဲ့ N.G.S.O ဆိုတာ ေရာင္နီဦးေက်ာင္းက အတန္းႀကီးေက်ာင္းသားေတြ ကိုယ္တိုင္ ဖြဲ႔စည္းပံုစည္းမ်ဥ္းေတြ ႏွစ္စဥ္ ဒီမိုကေရစီက်တဲ့ ေ႐ြးေကာက္ပြဲေတြနဲ႔ဖြဲ႕ထားတဲ့ New Generation Students Organization ကိုေျပာတာပါ။ ေရးဆြဲတဲ့ ေက်ာင္းသားအမည္က ေမာင္ထြန္းထြန္း အသက္ (၁၅) ႏွစ္ ပဥၥမတန္း ေက်ာင္းသားပါ။
အႀကီးတန္းအဆင့္ ႏွစ္သက္ဖြယ္လက္ရာရွင္ဆုရတဲ့ ပန္းခ်ီကားေလး (၁)ကားကေတာ့ -
အသက္ (၁၁)ႏွစ္အရြယ္ စတုတၳတန္းေက်ာင္းသား ေစာဇဘလုထူး ဆြဲထားတဲ့ကားေလးပါ။ ပန္းခ်ီကားကို အမည္ေပးမထားခဲ့ေပမဲ့ သူေရးဆြဲရတဲ့ ခံစားခ်က္ကိုဖတ္ၾကည့္ၿပီးရင္ သူ႕အစားအမည္တပ္ေပးၾကပါလား။ သူ႔လက္ေရးအတိုင္းေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။
`ကၽြႏ္ုပ္ရဲ႕ ငယ္ငယ္တုန္းက ဇြဲကပင္ေတာင္ကို မသြားရဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဇြဲကပင္ကို ဆြဲလို႔တတ္တယ္။ ဇြဲကပင္ ေတာင္ ကိုသြားခ်င္တယ္။ ဒါေပမဲ့ မသြားရဘူး။ ဇြဲကပင္ကို တကယ္ျမင္ခ်င္တယ္´ တဲ့။
ဒီလက္ရာပိုင္ရွင္ကေတာ့ ေနာ္ဒါးေလ့ အသက္(၁၃)ႏွစ္ ပဥၥမတန္းေက်ာင္းသူပါ။ သူ႕ပံုေလး အမည္က `ရြာအျပင္က တဲကေလးႏွင့္႐ႈခင္းပံု´ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႕ခံစားခ်က္ကေတာ့ `က်မေရးဆြဲသည့္ ရြာအျပင္က တဲကေလးသည္ ႐ြာထဲရွိ ႐ြာသားမ်ားအတြက္ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားရပါသည္။ ေနပူေသာ အခါတြင္ သစ္ပင္မ်ား ေအာက္၌ရွိေသာ တဲကေလးထဲတြင္ အနားယူလို႔ရပါသည္။ ခရီးေမာပန္းလာၿပီး ေရငတ္ေသာအခါတြင္လည္း တဲကေလးထဲရွိေရကို ေသာက္လို႔ရပါသည္။ က်မ၏ ခံစားခ်က္ကို ဖြင့္ဆိုလိုက္ရပါသည္။ ´
ဒါေတြကေတာ့ စိတ္၀င္စားဖြယ္ပံုေလးေတြပါပဲ -
ေရးဆြဲသူအမည္- မသန္းၾကည္၊ အသက္(၁၂) ႏွစ္။ အတန္း - စတုတၳတန္း
ပန္းခ်ီကားအမည္ - စစ္အာဏာရွင္ရဲ႕ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္ပံု
ေရးဆြဲရသည့္ခံစားခ်က္ - က်မေရးတဲ့ ပန္းခ်ီကား ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ စစ္အာဏာရွင္ေတြဟာ ရွိသမွ် လူေတြကို သတ္ျဖတ္ၾကတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ မေနရဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ သူမ်ားႏိုင္ငံမွာ လာေရာက္ မွီခို ေနထိုင္ ရတယ္။ န အ ဖ ရဲ႕ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈကို က်ေတာ္ က်မတို႕ တစ္ေန႕က်ရင္ ျပန္ၿပီး လက္စားေခ် မယ္လို႕ က်မ ကတိေပးပါတယ္။
ေရးဆြဲသူ- ေစာသူရဟိန္း
အသက္ - ၁၄ ႏွစ္
အတန္း - အဌမတန္း
ပန္းခ်ီကားအမည္ - န အ ဖ က ျမန္မာႏိုင္ငံ ကို ဖ်က္ဆီးေန၍ ျပည္သူက ကာကြယ္ပံု
ေရးဆြဲရသည့္ ခံစားခ်က္ - ကၽြန္ေတာ္သည္ ဒီပန္းခ်ီကားကို ေရး ဆြဲျခင္းျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံ ကပဲ လာပါသည္။ အေၾကာင္းအရင္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ နအဖေၾကာင့္ ျပည္သူဘ၀ေတြက သူတို႔လက္ခုပ္ထဲက ေရလုိဘ၀ပဲ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ျပည္သူလူထုကိုေမတၱာ ေအးခ်မ္းေသာ အရိပ္ေအာက္မွာပဲထားခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့စစ္ဘီလူးကေအးခ်မ္းတဲ့ ေမတၱာကိုမီးဟုန္းဟုန္းလိုေတာက္ေစတဲ့ အျဖစ္ ဖ်က္စီး၍ ျပည္သူဘ၀ က ေခြးလို ၀က္လိုပဲေျပးေနရတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ ခံစားခ်က္ျပည့္ျပည့္နဲ႕ ဒီပန္းခ်ီကားခ်ပ္ကို ဆြဲရ ပါသည္။
ေရးဆြဲသူ- မူမူ၀င္း
အသက္- ၁၁ ႏွစ္
အတန္း- ဆ႒မတန္း
ပန္းခ်ီကားအမည္- ဘုန္းႀကီးမ်ား သပိတ္ေမွာက္ပံု
ေရးဆြဲရသည့္ ခံစားခ်က္- ဒီလုိအပံုကိုဆြဲရျခင္းအေၾကာင္းေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးတုန္းက ဘုန္းႀကီးသံဃာေတာ္မ်ား သပိတ္ေမွာက္ပံုကိုေရးဆြဲသည္။
ေရးဆြဲသူအမည္ - ေစာအဲ့ခ်ဲ
အသက္- ၁၄ ႏွစ္
အတန္း - သတၱမတန္း
ပန္းခ်ီကားအမည္ - န အ ဖ က သံဃာေတာ္မ်ားကို သတ္ျဖတ္ေနပံု။
ေရးဆြဲရသည့္ခံစားခ်က္ - ကၽြန္ေတာ္ဒီပန္းခ်ီကားကို ဆြဲရတာ ျပည္တြင္းထဲမွာရွိေနေသာ သံဃာေတာ္ေတြက ဖုန္းႀကီး၊ သံဃာေတာ္ေတြကို ႏွိပ္စက္တာေတြကို ေဖာ္ျပေသာသေဘာပါ။
အမည္ - မေအးေအးစိုး
အသက္ - ၁၁ ႏွစ္
အတန္း - ပဥၥမတန္း
ပန္းခ်ီကားအမည္ - သဘာ၀ရႈခင္းပံု
ေရးဆြဲရသည့္ ခံစားခ်က္ - က်မ၏ မိခင္ရြာကေလးအားလြမ္းဆြတ္၍ ေရးဆြဲထားပါသည္။
………………………………………………………………………………………။
ထိုင္းႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္း ရေနာင္းခရုိင္မွာရွိတဲ့ ျမန္မာစာသင္ေက်ာင္းက ကေလးေတြဆြဲတဲ့ပံုတခ်ဳိ႕ပါ။ သူတို႔ မိဘေတြကေတာ့ ရာဘာေစးျခစ္တဲ့ အလုပ္သမားေတြ၊ ငါးဖမ္းစက္ေလွ အလုပ္သမားေတြ၊ အမ်ားစုပါ။
အငယ္တန္းအဆင့္မွာ အေကာင္းဆံုးလက္ရာရွင္ဆုေရြးခ်ယ္ခံရတဲ့ ပံုတပုံကိုေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။
ေရးဆြဲသူက ဒုတိယတန္းေက်ာင္းသား အသက္(၁၀)ႏွစ္အရြယ္ ေမာင္သန္႔ဇင္ဦး ျဖစ္ပါတယ္။ ပန္းခ်ီကား အမည္က`ေရတံခြန္ပံု´လို႕ေပးထားပါတယ္။ ေရးဆြဲရတဲ့ ခံစားခ်က္ကေတာ့ `အေပ်ာ္ဆြဲျခင္း´ ပါတဲ့။ သူ႔လက္ရာေလးက တကယ္ပဲ ေရတံခြန္က ေရစီးက်သံ ေတာင္ၾကားေနရသလိုခံစားရေစပါတယ္။
ပံုအမည္က `စမ္းေခ်ာင္းကေလး´၊ ေရးဆြဲသူက မဇာျခည္ဦး ၊ အသက္က(၁၀)ႏွစ္၊ အတန္းကဒုတိယတန္း။ သူ႔ခံစားခ်က္ကေတာ့ `သမီးသြားလည္ခ်င္ေသာေနရာျဖစ္ပါသည္´ တဲ့။ ဒီပံုေလးကိုလည္း ႏွစ္သက္ဖြယ္ လက္ရာရွင္ဆု ေရြးခ်ယ္လိုက္ပါတယ္။
ႏွစ္သက္ဖြယ္လက္ရာရွင္ဆုရ ပံုေလးပါ။ ေရးဆြဲသူ - မပိုးသူဇာစိုး။ အသက္-(၁၀)ႏွစ္။ အတန္း - ဒုတိယတန္း ပါ။ ပန္းခ်ီကားအမည္က `ပင္လယ္ကမ္းေျခ´။ သူ႔ခံစားခ်က္က ရုိးရိုးေလးပါပဲ `ပင္လယ္သို႔ အေပ်ာ္ခရီး သြားခ်င္ပါသည္´တဲ့။
အႀကီးတန္းအဆင့္ အေကာင္းဆံုးလက္ရာရွင္ဆုရတဲ့ပံုေလးပါ။ေရးဆြဲသူက အိႏွင္းခင္၊ အသက္က(၁၂)ႏွစ္။ အတန္းက ဆ႒မတန္း။
ပန္းခ်ီကားအမည္က`ေက်းဇူးရွင္လယ္သမားမ်ား´ျဖစ္ျပီး ေရးဆြဲရတဲ့ ခံစားခ်က္ကေတာ့ …. `ဒီပံုေလးကိုေရးဆြဲရျခင္းကေတာ့ လယ္သမားမ်ား စိုက္ပ်ဳိးရိတ္သိမ္းလို႕ရခဲ့တဲ့ စပါးမ်ားကို သမီးတို႔ စားသံုး ၾကတာပါ။ တကယ္လို႔မ်ား ဒီစပါးမ်ားကို စိုက္ပ်ဳိး ရိတ္သိမ္းတဲ့လူမရွိရင္ သမီးတို႕အသက္ေတြလည္း ရွည္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္သမီးလယ္သမားမ်ားကို ေက်းဇူးတင္တဲ့အေနနဲ႕ ဒီပံုေလးကို ေရးဆြဲျခင္းျဖစ္ပါတယ္´။
ဒီပံုေလးေတြကေတာ့ ဆုမေရြးခ်ယ္ခံရေပမဲ့ ႏွစ္သက္စရာ စိတ္ကူးေလးေတြမို႕ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။
ေရးဆြဲသူအမည္- ေမစုေမာင္။ အသက္- (၁၄)ႏွစ္။ အတန္း- ပဥၥမတန္း။
ပန္းခ်ီကားအမည္ - နားခိုရာ
ေရးဆြဲရသည့္ခံစားခ်က္ - ကၽြန္မတို႔ပညာသင္ၾကားေနေသာေက်ာင္းႀကီးသည္ ကၽြန္မတို႔အတြက္ နားခိုရာျဖစ္သလို ငွက္ကေလးမ်ားစက္နားခိုရာသည္လည္း ဘ၀သစ္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ျဖစ္ျခင္းအေပၚ ခံစားၿပီးေရးဆြဲျခင္းျဖစ္ပါသည္။´
ေရးဆြဲသူ - စုလႈိင္ေထြး
အသက္ - ၁၂ ႏွစ္
အတန္း - ဆ႒မတန္း
ပန္းခ်ီကားအမည္ - ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ့ ကၽြန္မတို႕ေက်ာင္း
ေရးဆြဲရသည့္ခံစားခ်က္ - ကၽြန္မတို႔ေက်ာင္းမွာ ဆရာ ဆရာမ မ်ားခြဲျခားျခင္းမရွိပါ။ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ပန္းလို အျမတ္ တႏိုးထားပါတယ္။ ကၽြန္မခံစားေသာေၾကာင့္ဒီပံုေလးကိုေရးဆြဲျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
………………………………………………………………………………………။
ခ်င္းမိုင္ကေန ၁၃၈ ကီလို ေလာက္ေ၀းတဲ့ ေနရာမွာ ဖန္းခရုိင္ဆိုတာရွိပါတယ္။ အဲဒီမွာ ေနၾကတဲ့သူ အမ်ားစုက ရွမ္းျပည္ က ရွမ္းလူမ်ဳိးေတြမ်ားပါတယ္။ သူတို႔ကို ထိုင္းရုိင္လို႔လည္းေခၚပါတယ္။ ဟိုးအရင္ကေတာ့ သူတို႔ေတြဟာ ျမန္မာျပည္ သား ေတြပါ။ ေနာက္ေတာ့ စစ္အာဏာရွင္ေတြ လက္ထက္မွာ သူတို႔ ရြာေတြကို ျဖတ္ေလးျဖတ္စနစ္နဲ႔ ရြာမွာ မေနႏိုင္ ေအာင္ လုပ္ခဲ့လို႔ ထိုင္းႏိုင္ငံဘက္ကိုေရာက္လာၾကတဲ့ သူေတြပါ။ သည္ဘက္က လိေမၼာ္ၿခံေတြမွာ အမ်ားစု အလုပ္လုပ္ ၾကပါ တယ္။
သူတို႔ကေလးေတြရဲ႕စာသင္ေက်ာင္းေလးကို သြားလည္ခဲ့ပါတယ္။ ၀မ္းနည္းစရာလို႔ ေျပာရမလားပဲ။ သူတို႔ ေက်ာင္းေတြ မွာ ျမန္မာစာ ျမန္မာစကားသင္ဖို႔ အခြင့္အေရးမရၾကပါဘူး။ သူတို႔ေလးေတြ ေရွ႕ဆက္ ဘ၀ အသက္ေမြးဖို႕က ထိုင္းစာ ထိုင္းစကားတတ္မွ အဆင္ေျပမွာတဲ့ေလ။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ရဲ႕ မိခင္ဘာသာ ရွမ္းစာ၊ ထိုင္းစာနဲ႕ အဂၤလိပ္စာကိုပဲ ဦးစားေပး သင္ၾကရပါတယ္။
သူတို႔ေတြေနတဲ့ လိေမၼာ္ျခံထဲကိုလည္း အလည္လိုက္သြားခဲ့ပါတယ္။ လိေမၼာ္ျခံက အျမင္အားျဖင့္ေတာ့ အင္မတန္ သာယာၿပီး စိတ္ႏွလံုးခ်မ္းေျမ့စရာပါ။ ဒါေပမဲ့ သဘာ၀ လတ္ဆတ္တဲ့ေလ နဲ႕ လိေမၼာ္နံေလး ေမႊးေနရမဲ့အစား ျခံမွာသံုးတဲ့ ဓါတ္ေျမၾသဇာနံ၊ ပိုးသတ္ေဆးနံေတြပဲ လြင့္ပ်ံ႕ေနပါတယ္။ ျခံပိုင္ရွင္ေတြ ကလည္း ဒီပိုးသတ္ေဆးေတြရဲ႕ အႏၲရာယ္ ႀကီးမားပံုကို ပညာမေပးၾကဘူးတဲ့။ အရင္တလေလာက္ကပဲ ပိုးသတ္ေဆး ေဖ်ာ္ထားတဲ့ စည္ထဲကို နာရီျပဳတ္က်လို႔ ဆင္း ေကာက္တဲ့ အလုပ္သမားတစ္ေယာက္ ေသသြားတယ္တဲ့။ သူတို႔သည္ျခံေတြမွာေနတာ ဘယ္ေလာက္ၾကာျပီလဲ။ သည္လို အဆိပ္ေငြ႕ေတြနဲ႔ဆို ဘယ္ေလာက္ၾကာေအာင္ ဆက္ေနႏိုင္မလဲ။
က်မ ခင္မိတဲ့ ရွမ္းဆရာမေလးတစ္ေယာက္ကို စကားေျပာၾကည့္ေတာ့ သူတို႔ အရင္ေနခဲ့တာက က်ဳိင္းတုံ ၿမိဳ႕နယ္ထဲက မိုင္းတံုမိုင္းဆတ္ဆိုတဲ့ ေရတံခြန္ရွိတဲ့ ရြာေလးေပါ့တဲ့။ ေလးတန္းေလာက္မွာ သူတို႔ေနတဲ့ရြာကို စစ္တပ္က ျဖတ္ေလးျဖတ္ ဆိုတာလုပ္လာလို႔ မိဘေတြနဲ႔အတူဒီဘက္ေရာက္လာတာပါတဲ့။ `က်မတို႔ရြာမွာဆိုေလ လိေမၼာ္ေတြကလည္း သဘာ၀ ေျမႀကီးကလည္းသဘာ၀ အားလံုးသဘာ၀ ´ပါပဲလို႔ သူက ျမန္မာလို မတတ္တတတ္ နဲ႔ႀကိဳးစားၿပီးေျပာျပပါတယ္။
သူတို႔ လြယ္ဇာတ္ေက်ာင္း က ကေလးေတြရဲ႕ပန္းခ်ီလက္ရာပံုေလးေတြက ခ်စ္စရာေကာင္းသလို သူတို႔ရဲ႕ စိတ္ကူးေလးေတြကလည္း…
ဒီပံုက အေကာင္းဆံုးလက္ရာရွင္ဆုရတဲ့ပံုပါ။
ေရးဆြဲသူ - နန္းရွဲန္စမ္
အသက္- ၁၂ ႏွစ္
အတန္း - စတုတၳတန္း
ပန္းခ်ီကားအမည္ - ကၽြန္မတို႔ေတာရြာေလး
ေရးဆြဲရသည့္ခံစားခ်က္ - `သဘာ၀ရဲ႕ေတာရြာေလး တစ္ေနရာမွာ အခ်က္ခ်က္အရာရာ အားလံုးမွာ ကၽြန္မ ခံစားေနတာပံု။´ ။
ေနာက္ တပံုက ႏွစ္သက္ဖြယ္လက္ရာရွင္ဆုရတဲ့ပံုပါ။
ေရးဆြဲသူ - စိုင္းစမ္လူ
အသက္ - ၁၄ ႏွစ္
အတန္း - ပဥၥမတန္း
ပန္းခ်ီကားအမည္ - အိမ္မက္ထဲကေက်ာင္း
ေရးဆြဲရသည့္ခံစားခ်က္ - `ရွမ္းျပည္လြတ္လပ္ေသာအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္၏ စာသင္ေက်ာင္းကို အိမ္မက္ျခင္းပံု ဆြဲထားသည္။´
ဒီပံုကလည္း ႏွစ္သက္ဖြယ္လက္ရာရွင္ဆုရပံုပါ။
ေရးဆြဲသူ - နန္းဆိုင္နစ္ကြင္ခမ္း
အသက္ - ၁၄ ႏွစ္
အတန္း - ပဥၥမတန္း
ပန္းခ်ီကားအမည္ - သဘာ၀နယ္ေျမ
ေရးဆြဲရသည့္ခံစားခ်က္ - `ေလာေလာဆယ္ရွမ္းလူမ်ဳိးတို႔ ေနထိုင္ေရးတစ္ေနရာပံု ´။
သည္ကားေလးသံုးကားကေတာ့ က်မဆုေရြးခ်င္ေပမဲ့ နယ္ေျမစံုေအာင္ေပးရမယ္ဆိုတဲ့မူေၾကာင့္ မေရြးလိုက္ရတဲ့ ကားေလးေတြပါ။
ေရးဆြဲသူ - စိုင္းဆုလံုးစုန္
အသက္ - ၁၄ ႏွစ္
အတန္း - ပဥၥမတန္း
ပန္းခ်ီကားအမည္ - ေက်ာင္း၏ရည္မွန္းခ်က္
ေရးဆြဲရသည့္ခံစားခ်က္ - `ကၽြႏု္ပ္၏ ဒီပံုေက်ာင္းမ်ဳိးရွိေစရန္ ရည္မွန္းၿပီးေရးဆြဲထားပံု´။
ေရးဆြဲသူ - နန္းဆိုင္းစိန္
အသက္ - ၁၄ ႏွစ္
ပန္းခ်ီကားအမည္ - တို႔႐ုိးရာေတာဓေလ့
ေရးဆြဲသည့္ခံစားခ်က္ - ယခင္က ကၽြန္မတို႔မိသားစုေနထိုင္ခဲ့ေသာ ေတာရြာႏွင့္ေနအိမ္တို႔ကို လြမ္းရေသာေၾကာင့္ ဤပံုကို ေရးဆြဲထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ေရးဆြဲသူ - စိုင္းေက်ာ္ျမင့္
အသက္ - ၁၃ ႏွစ္
အတန္း - ဒုတိယတန္း
ပန္းခ်ီကားအမည္ - ကၽြႏု္ပ္အိမ္
ေရးဆြဲရသည့္ခံစားခ်က္ - ဒီလိုအိမ္မ်ဳိးရွိေစရန္ ကၽြႏု္ပ္၏မိဘကို အတူတူေန ေပ်ာ္ေပ်ာ္စားစား ခ်မ္းသာေစခ်င္ ေရးဆြဲေသာပံု။
………………………………………………………………………………………။
ကရင္နီဒုကၡသည္ စခန္း က ကေလးေတြေရးဆြဲထားတဲ့ပံုေတြပါ။
ေရးဆြဲသူ - နားရယ္
အသက္ - ၁၅ ႏွစ္
အတန္း - ဆ႒မတန္း
ပန္းခ်ီကားအမည္ - world teachers' day
ေရးဆြဲရသည့္ခံစားခ်က္ - ဆရာ/မ မ်ားကို အလုိအပ္ဆံုးျဖစ္သည္။
ေရးဆြဲသူ - ေဘြးေန
အသက္ - ၁၂ ႏွစ္
အတန္း - အ႒မတန္း
ပန္းခ်ီကားအမည္ - ကမၻာ့ေက်ာင္းဆရာ/မ မ်ား ဂုဏ္ျပဳတဲ့ေန႕။
ေရးဆြဲရသည့္ခံစားခ်က္ - အေၾကာင္းမွာ ဆရာ ဆရာမတို႔သည္ သူ႔ပညာရွိအတိုင္း သူမယူထားဘဲ သူဘယ္လို ထင္လဲ ဆိုေသာ တစ္ေန႔မွာ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားတို႔ အေနနဲ႕ ႀကီးထြားတိုးတက္မႈ ရွိေအာင္ သူသင္ေပးတာပါ။ ေနာက္ ေက်ာင္း သူ ေက်ာင္းသားတို႔ဟာ ဆရာ/မ ေက်းဇူးကို သိၿပီး ဆရာ/မ ကို အထူးယူ ဂုဏ္ျပဳေစခ်င္တဲ့ ေန႔တစ္ေန႔ျဖစ္ပါသည္။ ဂုဏ္ျပဳၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္က တက္ေရာက္ အမွာ ေက်းဇူးစကားေျပာၾကားခဲ့တယ္။
ေရးဆြဲသူ - ဖေရမယ္
အသက္ - ၁၃ ႏွစ္
အတန္း - အ႒မတန္း
ပန္းခ်ီကားအမည္ - world teachers' day
ေရးဆြဲရသည့္ခံစားခ်က္ - က်မသည္ ဒီပန္းခ်ီကားရဲ႕ ခံစားခ်က္မွာ ဆရာ/မ မ်ားသည္ ေက်ာင္းသား အတြက္ အနစ္နာေစၿပီးေသာ ဆရာ/မျဖစ္ေသာေၾကာင့္ က်မဒီပန္းခ်ီကို ေရးဆြဲရျခင္းျဖစ္သည္။ ( သူေရးခ်င္တာ အနစ္နာခံၿပီး ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္)။
ေရးဆြဲသူ - ေယာဟန္
အသက္ - ၁၅ ႏွစ္
အတန္း - သတၱမတန္း
ပန္းခ်ီကားအမည္ - world teachers' day
ေရးဆြဲရသည့္ခံစားခ်က္ -
ဆရာ/မ ကိုတကယ္ လိုအပ္သည့္အရာျဖစ္သည္။
ေရးဆြဲသူ - ေဒြးေထြးမူး
အသက္ - ၁၄ ႏွစ္
အတန္း - အ႒မတန္း
………………………………………………………………………………………။
ထပ္ၿပီးတင္ျပမဲ့ပံုေလးေတြကေတာ့ မဲေဆာက္ေဒသမွာရွိတဲ့ ေရြ႕ေျပာင္းျမန္မာ ကေလးမ်ားဆြဲထားတဲ့ ပံုေလးေတြပါပဲ။ အငယ္တန္းမွာ အေကာင္းဆံုးလက္ရာရွင္ဆုရတဲ့ပံုေလးေတြကို အရင္ၾကည့္ပါဦး။
ဒါက ပါရမီေက်ာင္း က ကေလး ဆြဲထားတဲ့ပံုပါ။ ပန္းခ်ီကားအမည္က `ပါရမီေက်ာင္း´တဲ့။ ေရးဆြဲရသည့္ ခံစားခ်က္ ကလည္း ရုိးရုိးပါပဲ။`ပါရမီေက်ာင္းပုံကို ေရးဆြဲထားပါသည္´ တဲ့။ ဒါေပမဲ့ သူေရးဆြဲထားတဲ့ ရႈေထာင့္က အျမင္ဆန္းသစ္ သလုိ လက္ရာကလည္း ေကာင္းတဲ့အတြက္ အေကာင္းဆံုး လက္ရာရွင္ဆု ေရြးေပးလိုက္တာပါ။ ေရးဆြဲသူကေတာ့ ေအာင္မင္းဦး အသက္(၁၀)ႏွစ္၊ တတိယတန္းပါ။
ေနာက္တပံုက ေက်ာင္းဥယ်ာဥ္ေလးတဲ့။ အေကာင္းဆံုးလက္ရာရွင္ဆုပါပဲ။
ေရးဆြဲသူက ရန္ပိုင္သက္။ အသက္က (၁၀) ႏွစ္။ အတန္းက စတုတၳတန္း။ ေက်ာင္းက SAW School ပါ။ ေရးဆြဲရတဲ့ ခံစားခ်က္ကေတာ့ `ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းတြင္ သစ္ပင္ နည္းနည္းရွိပါသည္။ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ၿပီး သစ္ပင္နည္းနည္း ရွိေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္က ဥယ်ာဥ္လို လွတယ္ထင္ပါတယ္။´
စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းတာက သူပံုထဲက ေက်ာင္းေရွ႕ အလံတိုင္က အလံပံုေလးပဲျဖစ္ပါတယ္။ သူဆြဲတာ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အလံပံုျဖစ္ပါတယ္။ ဒီက ကေလးအမ်ားစုကေတာ့ ေက်ာင္းေရွ႕အလံတိုင္မွာ ထုိင္းႏိုင္ငံေတာ္အလံကိုပဲဆြဲတာမ်ားပါတယ္။
ႏွစ္သက္ဖြယ္လက္ရာရွင္ ဆုရတဲ့ပံုေလးေတြကို ၾကည့္ၾကစို႕…
ေရးဆြဲသူ - အိေႁႏၵလႈိင္
အသက္ - ၁၀ ႏွစ္
အတန္း - ပဥၥမတန္း
ေက်ာင္း - C.D.C ေက်ာင္း
ပန္းခ်ီကားအမည္ - သဘာ၀ အလွ
ေရးဆြဲရသည့္ခံစားခ်က္ - ဤပံုထဲတြင္ ေရးဆြဲထားေသာ အိမ္မ်ားႏွင့္ ျမစ္၊ ေခ်ာင္းမ်ားတြင္ ေအးခ်မ္းျခင္း သာယာျခင္း ျဖစ္သည္။ ပန္းခ်ီဆြဲရသည္မွာ ေပ်ာ္႐ႊင္ပါသည္။ ကၽြန္မသည္ တကယ္သြားရသလို ခံစားရပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ဤ ပန္းခ်ီ ကားကို ေရးဆြဲျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ၎ ႐ုပ္ပံုကားခ်ပ္သည္ ႐ြာေလးတစ္႐ြာ၏ ႐ုပ္ပံုကားခ်ပ္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုေနရာသည္ သာယာလွပ စိမ္းလန္းစုိေျပေနပါသည္။ ကၽြန္မသည္ ပန္းခ်ီ၀ါသနာကို ႏွစ္သက္ပါသည္။ ေနာက္တခါဆိုရင္ ပထမ၊ ဒုတိယ၊ မဟုတ္ တတိယ တစ္ခုခု ရေအာင္ႀကိဳးစားပါမည္။ ( ပန္းခ်ီၿပိဳင္ပြဲမူအရ ပထမ၊ ဒုတိယ၊ တတိယ မခြဲပါဘူး။ အေကာင္းဆံုး လက္ရာရွင္ဆုနဲ႕ ႏွစ္သက္ဖြယ္ လက္ရာရွင္ဆု ဆိုၿပီးေတာ့ပဲ ခြဲျခားထားပါတယ္။ သူႀကိဳးစားေမွ်ာ္လင့္တဲ့ အတိုင္း ဆုရခဲ့ ပါတယ္။)
ေရးဆြဲသူ - မေခ်ာစုလႈိင္
အသက္ - ၁၀ ႏွစ္
အတန္း - ပဥၥမတန္း
ေက်ာင္း - SAW School
ပန္းခ်ီကားအမည္ - ေက်ာင္းတြင္းသန္႔ရွင္းေရး
ေရးဆြဲရသည့္ ခံစားခ်က္ - ဆရာမ မ်ားႏွင့္ ကၽြန္မတို႕ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ၾကေသာ သာယာလွပေသာေန႔ ျဖစ္ပါသည္။
ေရးဆြဲသူ - ေမာင္ကို႐ႈိင္း
အသက္ - ၉ ႏွစ္
အတန္း - ဒုတိယတန္း
ေက်ာင္း - ဆာမူေထာ္ေက်ာင္း
ပန္းခ်ီကားအမည္ - ေက်ာင္းပံု
ေရးဆြဲရသည့္ခံစားခ်က္ - ကၽြန္ေတာ္တို႕ေက်ာင္းသည္ အျမဲသန္႔ရွင္းေနပါသည္။ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသား မ်ားသည္ အျမဲသန္႔ရွင္းေနပါသည္။
(သူလည္းေက်ာင္းေရွ႕အလံတိုင္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အလံကို ႀကိဳးစား လႊင့္တင္ထားပါတယ္။)
အႀကီးတန္းမွာအေကာင္းဆံုးလက္ရာရွင္ဆု တစ္ပံုပါ။
ေရးဆြဲသူက ေအာင္မ်ဳိးေက်ာ္၊ အသက္က (၁၄)ႏွစ္၊ အတန္းက ဆ႒မတန္း၊ ေက်ာင္းက C.D.C ေက်ာင္း ကပါ။ ပန္းခ်ီကားအမည္က `ေတာဓေလ့ရဲ႕အလွ´။ေရးဆြဲရတဲ့ခံစားခ်က္က `ေတာဓေလ့၏အလွကို ျမင္တတ္ တန္ဖိုးထား တတ္ေစရန္´ တဲ့။
ႏွစ္သက္ဖြယ္လက္ရာရွင္ဆုရတဲ့ပံုေလးေတြပါ။
ဒီပံုေလးက မဲေဆာက္ C.D.C ေက်ာင္း က စတုတၳတန္းေက်ာင္းသားေလး ေစာအဲသာမူး ေရးဆြဲတဲ့ပံုပါ။ အသက္က (၁၂)ႏွစ္ပါ။ ပန္းခ်ီကားရဲ႕နာမည္ကေတာ့ `ကရင္ျပည္နယ္ ၿမိဳ႕ေတာ္အလွ´ျဖစ္ၿပီး သူေရးဆြဲရတဲ့ ခံစားခ်က္ကို ဒီလုိ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။`ကရင္ျပည္နယ္သည္ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕လူမ်ဳိးႏွင့္ တိုင္းျပည္ျဖစ္သည္။ ကရင္ျပည္နယ္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ မိသားစုမ်ား ေနထိုင္ၾကသည္။ အဲ့ခါမွ ကၽြန္ေတာ္ကရင္ျပည္ပံုကို ဆြဲပါ သည္။´
ဒီပံုေလးမွာေတာ့ ေရးဆြဲသူရဲ႕ စိတ္ကူးက တမ်ဳိးေလးပါ။`ေက်ာင္းပိတ္ရက္တြင္ ေက်ာင္းေရွ႕မွ ျဖတ္သြားပံု ျဖစ္ပါသည္´တဲ့။ ပန္းခ်ီကားအမည္ေလးကလည္း `ေက်ာင္းပိတ္ခ်ိန္´ပါတဲ့။ ေရးဆြဲသူကေတာ့ ထင္ေပၚသိန္း၊ အသက္(၁၁)ႏွစ္၊ တတိယ တန္း ေက်ာင္းသားပါ။ သူက ပါရမီေက်ာင္း ကပါ။
ဒီပန္းခ်ီကားေလးကေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ထူးျခားတဲ့ ေရးဆြဲဟန္နဲ႕ အေရာင္သံုးပံုေတြေၾကာင့္ ႏွစ္သက္ဖြယ္လက္ရာ ရွင္ဆု ေရြးခ်ယ္လိုက္တဲ့ ပံုေလးပါ။ စာသင္ခန္းနံရံမွာ ခ်ိတ္ဆြဲထားတဲ့ ထိုင္းဘုရင္မင္းျမတ္ ရဲ႕ ပံုကိုလည္း ႀကိဳးစား ေရးဆြဲ ထားပါေသးတယ္။ ေရးဆြဲသူက- ေမာင္စိုးသူ၊ အသက္(၁၂)ႏွစ္၊ ဆ႒မတန္း၊ SAW School ကျဖစ္ပါတယ္။ပံုအမည္က `သန္႕ရွင္းေသာပတ္၀န္းက်င္တြင္ စာသင္ရျခင္း´ပါ။ ေရးဆြဲရတဲ့ခံစားခ်က္ကေတာ့ `သန္႕ရွင္းေသာ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ စာသင္ရပါက ကၽြန္ေတာ္တို႔ စာျမန္ျမန္တတ္ႏိုင္သည္ဟုထင္ပါသည္။ က်န္းမာေရးေကာင္းပါက စာတတ္ျမန္သည္ဟု ဆရာကေျပာခဲ့ပါသည္´တဲ့။
ေအာက္ကပံုေလးေတြက ဆုမခ်ိတ္ခဲ့ေပမဲ့ သေဘာက်စရာပံုေလးေတြပါ။
ေရးဆြဲသူ - သက္ျပည့္ေအာင္ အသက္- ၁၃ ႏွစ္၊ အတန္း - ပဥၥမတန္း၊ ဆာမူေထာ္ ေက်ာင္းကပါ။ သူ႔ပံုေလးကိုအမည္ေပးထားတာက `ဆရာစာသင္ေနပံု´တဲ့။ ခံစားခ်က္က`ေက်ာင္းတြင္ ဆရာ၊ ဆရာမ စာသင္ေနပံုကို ေရးဆြဲထားပါသည္´တဲ့။ ပလပ္စတစ္ကုလားထိုင္အနီေလးနဲ႔ ေက်ာက္သင္ပုန္းေနာက္က သစ္ပင္ေလးေတြကလည္း ပန္းခ်ီကားေလးကို ခ်စ္စရာေကာင္းေအာင္ အားျဖည့္ေပးထားပါတယ္။
ေသြးသစ္ေက်ာင္း New Blood School က ေက်ာင္းသားေလးဆြဲထားတဲ့ပံုပါ။ ပန္းခ်ီကားအမည္က `စာသင္ေက်ာင္းသို႔ သြားသည္´တဲ့။ သူ႔ခံစားခ်က္ကို ေသေသခ်ာခ်ာေရးျပထားပါတယ္။ `ဤပန္းခ်ီကားခ်ပ္ပံုထဲတြင္ ေက်ာင္းသားညီအစ္ကို ႏွစ္ေယာက္သည္ နံနက္ပိုင္းတြင္ စာသင္ေက်ာင္းသုိ႕ ေစာစီးစြာ ေက်ာင္းသြားၾက၍ ေက်ာင္း သန္႔ရွင္းေရးႏွင့္ မိမိတာ၀န္ကို ေက်ပြန္လုပ္ေဆာင္ၾကရန္အတြက္ ေက်ာင္းသို႔ ေစာစီးစြာ သြားေရာက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ နံနက္ခ်ိန္ခါတြင္ ေက်ာင္း၏ ႐ႈခင္း လွပမႈႏွင့္ ေလေကာင္း ေလသန္႔ရရွိၿပီး စာသင္ေက်ာင္း၏ အဂၤါရပ္မ်ားႏွင့္ အညီ ေက်ာင္း၏ လွပမႈမွာလည္း ထည္ထည္၀ါ၀ါ ရွိေနျခင္း ပင္ျဖစ္ပါသည္´။ ေရးဆြဲတဲ့သူက ေမာင္သာထူး အသက္(၁၅)ႏွစ္။ အ႒မတန္းကပါ။
ဒီပံုအမည္ေလးကေတာ့ `ကူညီ႐ုိင္းပင္း သူငယ္ခ်င္းမ်ား´တဲ့။ သူ႔ခံစားခ်က္က `ေက်ာင္းတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ သူငယ္ခ်င္း တေတြ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ခင္မင္စြာ ကူူညီၿပီး အတူတူ ပညာသင္ၾကပါသည္´။ ေရးဆြဲသူက ေမာင္၀င္းႏိုင္ထြန္း အသက္(၁၃)ႏွစ္ စတုတၳတန္း SAW School ကပါ။
ေမာင္ေဇယ်ာၿဖိဳး ဆြဲတဲ့ပံုေလးပါ။ သူက အသက္(၁၅)ႏွစ္၊ အ႒မတန္း၊ ေသြးသစ္ေက်ာင္း (New Blood School) ကပါ။ သူပံုေလးက ခ်စ္စရာေကာင္းသလို သူ႔စိတ္ကူးေလးကလည္း ႏွစ္သက္စရာပါ။ ` လူသားမ်ားသည္ တစ္ေန႔တာ တစ္ေန႔ အလုပ္မ်ားကို လုပ္ေနၾကရသည္။ ထိုသို႔ အလုပ္မ်ားကို လုပ္ေနရ၍ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားကို ေျပေပ်ာက္ေစလိုရန္ ေန၀င္ခ်ိန္ ညေန ေစာင္းမွာ တိုက္ခတ္လာတဲ့ ေလေျပေလညွင္းေတြကို ခံစားၿပီး ႐ႈပ္ေထြးေနသည့္ ဦးေႏွာက္(သို႔) စိတ္မ်ားကို ေျဖေဖ်ာက္ တတ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေန၀င္ခ်ိန္ဆည္းဆာမွာ အပန္းေျဖႏိုင္ေအာင္ စိတ္ကူးျဖင့္ ေရးသားေဖာ္ျပထားပါသည္။ ဤပံုကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ျမင္ရသူတိုင္းစိတ္ထဲမွာရွိတဲ့ အရာေတြဟာ ေအးျမ ၾကည္လင္ႏိုင္ပါသည္´။ ပန္းခ်ီကား အမည္ေလး ကေတာ့ `ေန၀င္ခ်ိန္ကို စိတ္ကူးျဖင့္ေရးဆြဲေဖာ္ျပပံု´တဲ့။
ကေလးေတြေရးဆြဲထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားေလးေတြ အမ်ားစုဟာ သဘာ၀႐ႈခင္းပံုေလးေတြ ပဲျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ဘ၀ ေနာက္ခံ ကားခ်ပ္ေတြက ဘယ္လိုပဲရွိေနပါေစ သူတို႔စိတ္ႀကိဳက္ပံုေလးေတြကို ဆြဲေနရတဲ့ အခိုက္အတန္႔မွာေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ စိတ္ကေလးေတြ ၾကည္လင္ေနမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ထဲက နာဂစ္ မုန္တိုင္းဒဏ္ ခံခဲ့ရတဲ့ ကေလး ေတြကိုေရာ ခုလို ပန္းခ်ီကားေလးေတြ ေရးဆြဲခိုင္းရင္ ဘယ္လုိ ပံုေလး ေတြ ဆြဲၾကမွာလဲလို႕ စဥ္းစားေနမိပါတယ္။
Wednesday, November 19, 2008
ခံစားမိေသာ ကေလးပန္းခ်ီလက္ရာမ်ား
Posted by kay at 9:12 PM
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
2 comments:
ပန္းခ်ီကားေတြ ၾကည့္ၿပီး ခံစားလိုက္ရတာ...
သူတို႕ကေလး အားလံုးရဲ႕ ရင္ထဲကို ျမင္ေနရသလိုပဲေနာ္..
ခုလို ေ၀မွ်ေပးတဲ့ ေလးငယ္ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ခ်စ္ခင္စြာျဖင့္
ပန္ခ်ီကားေလးေတြၾကည့္ပီး ခံစားရတယ္။ :)
Post a Comment