Monday, September 10, 2007

Different Learning Styles

လူေတြဟာ တစ္ေယာက္နဲ့တစ္ေယာက္ ဘာသာရပ္ ၊ နည္းပညာေတြကို ေလ့လာသင္ယူပံု မတူညီၾကဘူး ။ တခ်ိဳ့က လက္ေတြ ့လုပ္မွ နားလည္သလို ၊ တခ်ိဳ့ကေတာ့ သီအိုရီေတြဖတ္ျပီး ၊ ပတ္သက္တဲ့ေမးခြန္းေတြနဲ့ ပတ္သက္တဲ့အေျဖေတြကို ျပန္စဥ္းစားျပီး ေလ့လာတတ္တယ္ ။ လူတစ္ေယာက္ဟာ ကိုယ့္ရဲ့ learning style ကို သိတဲ့အခါ ၊ ကိုယ္ပိုင္ အားသာခ်က္ အားနည္းခ်က္ ေတြကို လိုသလိုအသံုးခ်ျပီး ၊ ေလ့လာသင္ယူရာမွာ ပိုထိေရာက္နိုင္တယ္ ။ ထိုနည္းတူ သင္ၾကားပို့ခ်သူကလည္း ၊ ကိုယ့္အတန္းထဲကလူေတြရဲ့ ေယဘူယ် learning style ေတြကို သိထားတဲ့အခါ ၊ အဲလိုအေျခအေနကို ဖန္တီးလို့ သင္ၾကားပို့ခ်ခ်က္ေတြကို သင္တန္းသားေတြ ခပ္ျမန္ျမန္ နားလည္နိုင္ေအာင္ ျပဳလုပ္နိုင္တယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ Learning Style ဆိုတာဟာ အေရးၾကီးတဲ့အခန္းက႑တခုျဖစ္တယ္ ။

North Carolina State University မွ တင္ျပထားတဲ့ Index of Learning Style (ILS) ကို ေလ့လာၾကည့္ၾကရေအာင္ ။

The Index of Learning Styles is an on-line instrument used to assess preferences on four dimensions (active/reflective, sensing/intuitive, visual/verbal, and sequential/global) of a learning style model formulated by Richard M. Felder and Linda K. Silverman. The instrument was developed by Richard M. Felder and Barbara A. Soloman of North Carolina State University.[1]
=======================================

ဒီေနရာကို သြားျပီး ၊ ကိုယ့္ learning style ဟာ ၊ အဲဒီ 4 dimensions မွာ ၊ ဘယ္လိုအပိုင္းေတြ က်ေရာက္ေနသလဲ သိရေအာင္ ၊ ေမးခြန္းေတြ ေျဖနိုင္တယ္ ။ ေမးခြန္းေတြရဲ့ ရလဒ္ကို ခုလို ဒီေနရာမွာ အေသးစိတ္ ရွင္းျပထားပါတယ္ ။ ေအာက္မွာေတာ့ ကြ်န္မ အက်ဥ္းခ်ံဳးျပီး ဘာသာျပန္လိုက္ပါတယ္ ။

(၁) Active & Reflective Learners: [2]

Active Learner ေတြဟာ ေလ့လာသင္ယူခ်က္ေတြကို အျမဲမွတ္မိနားလည္ေနနိုင္ဖို့ ၊ လက္ေတြ ့လုပ္တာျဖစ္ျဖစ္ ၊ တျခားသူေတြနဲ့ ေဆြးေႏြးဖလွယ္တာျဖစ္ျဖစ္ ၊ သူမ်ားကိုျပန္ရွင္းျပတာျဖစ္ျဖစ္ လုပ္ေလ့ရွိတယ္ ။

Reflective Learner ေတြကေတာ့ ပထမဆံုး ကိုယ့္ဘာသာေတြးေတာစဥ္းစားတတ္တယ္ ။

Active Learner ေတြက အဖြဲ ့လိုက္ေလ့လာရတာ အားသန္ျပီး ၊ Reflective Learner ေတြကေတာ့ တစ္ဦးစီ လုပ္ရတာ ပိုနွစ္သက္တယ္ ။

သူတို့ေျပာေလ့ရွိတဲ့စကားမ်ား ..
“ဘယ္လိုျဖစ္လာမလဲ လုပ္ၾကည့္လိုက္ရေအာင္” (Active Learners)
“အရင္စဥ္းစားၾကည့္ရေအာင္” (Reflective Learners)

ဒီ Dimension မွာ ၊ လူေတြဟာ တဘက္ကို နည္းနည္းပိုအားသန္တတ္ၾကေပမယ့္ ၊ ညီမွ်မႈတခုနားမွာပဲ ရွိသင့္တယ္ ။ သိပ္အစြန္းမေရာက္သင့္ဘူး ။ ေရာက္လြန္းရင္ ဘာမွမေတြးေတာပဲ လက္ေတြ ့အရမ္းလုပ္မိ ၊ အမွားေတြေပၚလာနိုင္သလို ၊ ေတြးေတာလြန္းေနတာပဲဆိုရင္လည္း လက္ေတြ ့ဘာမွမျဖစ္လာနိုင္ဘူး ။

(၂) Sensing & Intuitive Learners: [2]

Sensing Learner ေတြဟာ ရွိဖူးျပီးသား ပုစာၦမိ်ဳးေတြကို သင္ထားဖူးတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြနဲ့ စနစ္တက်ေျဖဆိုခ်င္ၾကတယ္ ။ သင္ျပမထားေသးတာေတြကို ေျဖဆိုဖို့ ၀န္ေလးတယ္ ။ သူတို့ေတြဟာ အေသးစိတ္ေလ့လာတတ္ၾကျပီး ၊ မွတ္သားရတဲ့အေလ့အထ အားသန္တတ္တယ္ ။ လက္ေတြ ့ကို ပိုဦးစားေပးၾကတယ္ ။

Intuitive Learner ေတြကေတာ့ အထပ္ထပ္လုပ္ေနရတာ မနွစ္သက္တတ္ၾကဘူး ။ အသစ္ကိုရွာေဖြ ေလ့လာ တီထြင္ခ်င္တတ္ၾကတယ္ ။ အခ်က္အလက္ေတြ မွတ္သားထားရျခင္း ၊ အဆင့္လိုက္တြက္ခ်က္နည္းေတြကို မၾကိဳက္ၾကဘူး ။

ျဖစ္သင့္တာကေတာ့ .. တခ်ိဳ့တခ်ိန္ေတြမွာ ပံုေသနည္းေတြပဲမလိုက္ဘဲ ၊ တီထြင္ၾကံစထိုးေဖာက္တတ္ရမယ္ ။ တခ်ိဳ့အခ်ိန္ေတြမွာလည္း မွန္ကန္တယ္လို့ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြနဲ့ ေသခ်ာတြက္ခ်က္တတ္ရမယ္ ။

(၃) Visual & Verbal Learners: [2]

ဒါကေတာ့ သိပ္အထူးရွင္းျပစရာလိုမယ္မထင္ပါဘူး ။ Visual Learner ေတြက ပံုေတြ ၊ ဂရပ္ဖ္ေတြ ၊ chart ေတြ ၊ demostration ၊ ဗြီဒီယို စသည္တို့ၾကည့္ျပီး ၊ သင္ၾကားရတာကို အားသန္တယ္ ။ Verbal Learner ေတြကေတာ့ စကားနဲ့ ရွင္းျပ ၊ ေရးျပတာကို ပိုနားလည္တတ္ၾကတယ္ ။

ကြ်န္မထင္ပါတယ္... လူတိုင္းက ဒီ dimension မွာေတာ့ မွ်တမႈရွိၾကမွာပါ ။ စကားေတြပဲ နားေထာင္ေနရရင္ ၊ ျငီးေငြ ့လာသလို ၊ ပံုေတြခ်ည္းပဲ ျမင္ေနရရင္လည္း ၊ စိတ္အာရံုလြင့္တတ္တယ္ ။ ဒီေတာ့ ၂ ပိုင္းလံုး ကြ်န္မတို့တြက္ လိုအပ္တယ္လို့ ျမင္ပါတယ္ ။

(၄) Sequential & Global Learners: [2]

ဒီဟာကို ဘာသာျပန္ရတာ နည္းနည္းေတာ့ ခက္တယ္ ။ ကြ်န္မတတ္နိုင္သေလာက္ ရွင္းျပရရင္... Sequential Learner ေတြဟာ သင္ခန္းစာတခုခ်င္းစီ ဆက္စပ္ျပီးမွ ၊ သင္ခန္းစာကို နားလည္တတ္ေလ့ ရွိတယ္ ။ Global Learner ေတြကေတာ့ အေၾကာင္းအရာအမ်ားၾကီးကို ခ်ျပထားတဲ့အထဲ ၊ အားလံုးကို လံုးေစ့ပတ္ေစ့နားမလည္ရင္ေတာင္ ၊ ခ်ံဳၾကည့္ျပီး ဟိုနည္းနည္း ဒီနည္းနည္းနဲ့ အျမန္ဆံုးအခ်ိန္မွာ လိုအပ္တာေတြဆြဲထုတ္ျပီး ၊ ပုစာၱေတြကို ေျဖၾကားေလ့ ၊ သိခ်င္တာကို ေလ့လာေလ့ရွိတယ္ ။

============================================
gt_learning%20styles.JPG
အေပၚမွာျပထားတာကေတာ့ ILS ေမးခြန္းေတြကို ေျဖဆိုထားတဲ့ ကြ်န္မရဲ့ learning preferences ကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ရလဒ္ပါ ။ ကြ်န္မရဲ့ ရလဒ္က ဘာကိုညႊန္ျပထားလဲဆိုေတာ့ ... dimension ၃ခုမွာ ကြ်န္မဟာ စေကး ၁-၃ ညီမွ်စြာေနတဲ့ထဲ ပါပါတယ္ ။ ကြ်န္မရဲ့အဓိက အားသန္တဲ့ဘက္ကေတာ့ Active Learner အေနနဲ့ပါ ။

ဒီရလဒ္က ကြ်န္မအတြက္ေတာ့ မွန္သင့္သေလာက္မွန္တယ္ဆိုရမယ္ ။

ကြ်န္မက လက္ေတြ ့လုပ္ရတာ ၊ အဖြဲ ့လိုက္ အိုင္ဒီယာေတြ ေဆြးေႏြးရတာ ၊ သူမ်ားကို ျပန္ရွင္းျပျပီး သူေမးတဲ့ေမးခြန္းေပၚအေျခခံလို့ အေျဖထပ္ထုတ္ရတာ အားသန္တယ္.. ဒါေပမယ့္ တခါတေလေတာ့လည္း ကိုယ့္ဘာသာ သီးသန့္ေလး စဥ္းစားခန္း၀င္တတ္တယ္ ။ အထူးသျဖင့္ ဒႆနနဲ့ဆိုင္တဲ့ေနရာမိ်ဳး ။

ဗမာျပည္တုန္းက က်က္တတ္တဲ့အက်င့္ရခဲ့တဲ့ကြ်န္မဟာ စာက်က္ျပီးေျဖရတာ ၊ က်က္ထားတာကို စနစ္တက်ျပန္အသံုးခ်ရတာကို နွစ္သက္တယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ဒစ္ဂ်စ္တယ္လ္ေခတ္မွာ တီထြင္မႈဆိုတာ အျမဲကပ္ပါေနရတာေၾကာင့္ ၊ ေနာက္.. အရာရာဟာ စနစ္တက်ခ်မွတ္ထားတဲ့ နည္းလမ္းေတြနဲ့ပဲ ေျဖရွင္းလို့မရတာေၾကာင့္ ၊ innovation ဆိုတာကိုလည္း တတ္ေျမာက္လာတယ္ ။

အဆင့္လိုက္သင္ယူရတာ နွစ္သက္ေပမယ့္လည္း ၊ ေလ့လာသင္ၾကားစရာေတြ မ်ားျပားလြန္းတဲ့ ဒီေလာကမွာ ဟိုခုန္ ဒီခုန္နဲ့ ေယာင္ေျခာက္ဆယ္ကြ်န္မ global learner လည္း ျဖစ္ေနတယ္ ။

===============================================

ဒီေမးခြန္းေတြဟာ ေထာက္ပံ့တဲ့ tool အျဖစ္သာ သံုးသင့္ျပီး ၊ ေမးခြန္းေတြကရတဲ့ ရလဒ္ဟာ ေျဖဆိုသူတိုင္းတြက္ ၊ တသမွတ္ထဲ မွန္တယ္ မွားတယ္လို့ေတာ့ မေျပာနိုင္ပါဘူး ။ လူတိုင္းဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ပိုင္ learning style ကို ပိုသိသင့္တယ္လို့ ေအာက္မွာ ခုလို ေဖာ္ျပထားပါတယ္ ။
ILS users should be aware of two important points:

(1) The ILS results provide an indication of an individual's learning preferences and an even better indication of the preference profile of a group of students (e.g. a class), but they should not be over-interpreted. If someone does not agree with the ILS assessment of his or her preferences, trust that individual's judgment over the instrument results.

(2) A student's learning style profile provides an indication of possible strengths and possible tendencies or habits that might lead to difficulty in academic settings. The profile does not reflect a student's suitability or unsuitability for a particular subject, discipline, or profession. Labeling students in this way is at best misleading, and can be destructive if the student uses the label as justification for a major shift in curriculum or career goals. (A learning style preference also does not serve as an excuse for a bad grade on the student's last physics test.[1]
ဒီပို့စ္ဟာ စာဖတ္သူမ်ားတြက္လည္း အက်ိဳးရွိပါေစလို့ ေမွ်ာ္လင့္ရင္း .... ။

References:

(1) http://www4.ncsu.edu/unity/lockers/users/f/felder/public/ILSpage.html
(2) http://www4.ncsu.edu/unity/lockers/users/f/felder/public/ILSdir/styles.htm

0 comments:

 

© 2007 IngridGrey By Arephyz